הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משלוש תצא אחת: קרב הענקיות על שווי השוק נמשך
אמזון, מיקרוסופט ואפל מנהלות קרב עיקש ביניהן על התואר המכובד של החברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם. מאז יום שישי, כל אחת הספיקה להיות בראש הטבלה לזמן מה. מי תצא עם ידה על העליונה?

אמזון, אפל ומיקרוסופט מנהלות ביניהן קרב עיקש על התואר המכובד, "החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם". קרב זה נמשך כעת עם ירידות ועליות חדות בשווי המניות, ועל כן גם דירוג החברות משתנה באופן קיצוני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock / AP / רויטרס)

 

מיקרוסופט עברה את אפל ביום שישי, אך ענקית הטלפונים הניידים התאוששה במהלך יום שני ועקפה בחזרה את ענקית המחשבים הוותיקה. אך, כאמור, מדובר בקרב משולש, ואמזון הצליחה לעקוף את שתי החברות באופן זמני במהלך יום שני. עם זאת, עם תום המסחר בבורסה בניו יורק, אפל עמדה במקום הראשון עם שווי שוק של 877 מיליארד דולר, אחריה אמזון עם 866 מיליארד ומיקרוסופט נותרה שלישית עם שווי שוק המעורך ב-860 מיליארד דולר.

שלוש החברות מתאוששות מחודש אוקטובר השחור בו איבדו נתח נכבד מערכן בעקבות צניחת המניות. אם מוסיפים את התאוששות זו להודעת הבית הלבן לפיה סוכמה "הפסקת אש" של 90 ימים במלחמת הסחר, החברות חוזרות לעצמן ומתחילות להוסיף לערכן. הטיפוס של מיקרוסופט למקום הראשון במהלך יום שישי היווה נקודת ציון מרשימה לחברה, שכן הפעם האחרונה שסגרה שנה כמניה השווה ביותר הייתה ב-2002, ומאז שנת 2010 לא הייתה המנייה הטכנולוגית בעלת השווי הגדול ביותר.

מומחים מסבירים כי הישג זה הגיע למיקרוסופט בשל הנהגתו של סאטיה נאדלה, מנכ"ל החברה אשר החליף את סטיב באלמר בפברואר 2014. מאז נכנס לתפקיד, נאדלה שם דגש על שירותי הענן של החברה ופחות במערכת ההפעלה המוכרת. על פי מיקרוסופט, החברה שילשה את שווי השוק שלה מאז כניסת נאדלה לכס הבכיר בחברה. עובדה זו היא אחת הסיבות המרכזיות לעלייתה של מיקרוסופט למקום הראשון, גם אם באופן זמני בלבד. מאידך, אפל מעלה חששות בקרב המשקיעים מאז שחשפה את נתוני הרבעון האחרון. במהלך הצגת הנתונים, החברה הודיעה כי לא תחשוף את כמות האייפונים שנמכרה.

מיקרוסופט סיימה את היום עם עלייה של 1.08% ומחירה הגיע ל-112.09 דולר. אפל עלתה ב-3.49% ל-184.82 דולר ליחידה ואילו אמזון עלתה ב-4.86% ל-1,772.36 דולר ליחידה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE