הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צה"ל פתח במבצע "מגן צפוני" כדי להשמיד את מערות התקיפה של חיזבאללה
ארגון הטרור שיושב בלבנון פעל כדי לחפור מנהרות שיאפשרו לו לתקוף יעדים בגבול ישראל. כעת משרד הביטחון מתמקד במנהרות האלה ומנסה להקדים תרופה למכה. המבצע צפוי להימשך כמה שבועות, ובינתיים תושבי הצפון חיים בשגרה מלאה

למרות שבחודשים האחרונים עיני הציבור והתקשורת בישראל היו נשואות אל אזור עוטף עזה בשל האירועים האלימים שם, מסתבר שבכל הזמן הזה, מערכת הביטחון התמקדה דווקא בגבול הצפוני עם לבנון - ובמערות התקיפה שחיזבאללה חפר שם מתחת לגדר המערכת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העבודות לחשיפת מערות התקיפה של חיזבאללה בגבול הצפון, הבוקר. צילום: דובר צה"ל

הלילה (שלישי) החל צה"ל במבצע "מגן צפוני" שנועד לחשוף ולנטרל את מנהרות התקיפה של חיזבאללה. כך מסר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס.

על פי הדיווח, משנת 2014 פועל בצה"ל צוות משותף לאגף המודיעין ולפיקוד הצפון שמוביל את העיסוק המבצעי, הטכנולוגי והמודיעיני מול המנהרות בגבול הצפון. עם השנים פיתח הצוות ידע ויכולת נרחבים על פרויקט המנהור ההתקפי של ארגון הטרור חיזבאללה.

המבצע אליו יצא צה"ל מבוצע בהובלת פיקוד הצפון, ובהשתתפות אגף המודיעין, חיל ההנדסה הקרבית ומנהלת פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות, ומטרתו נטרול המנהרות ההתקפיות בשטחי ישראל. בשנים האחרונות וכחלק מההיערכות לאיום זה, מימש משרד הביטחון תכנית הגנה ייחודית בצפון הארץ הכוללת פעולות גידור, מיצוק וחישוף. בצה"ל אומרים כי מטרת התכנית היא למנוע מחיזבאללה לממש את יכולות התקיפה שלו. על פי הודעת הצבא, חפירת המנהרות זוהו בידי צה"ל מבעוד מועד, ולפני שהפכו לאיום מיידי על תושבי הצפון.

 

סרטון על איום המנהרות הצפוני שהפיץ דובר צה"ל

חפירת המנהרות מהווה הפרה בוטה של הריבונות הישראלית. על פי הודעת הצבא, מדובר בהוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האו"ם – ובראשן החלטה 1701 – ופועל מתוך כפרים בדרום לבנון, תוך פגיעה במדינת לבנון וסיכון אזרחיה לביסוס תשתיות הטרור שלו.

ארגון הטרור חיזבאללה, העומד מאחורי חפירת המנהרות, ממשיך לפעול בתמיכה ובמימון איראניים כדי לבסס את פעילות הטרור שלו כנגד אזרחי ישראל.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בישראל, לפני כחודש התכנס הקבינט כדי לדון במהלכים מול עזה, על רקע ירי מאות רקטות מהרצועה. באותו דיון החליטו חברי הקבינט להגיב בחריפות לאירועים בדרום, אבל רק לאחר שיטופל איום המנהרות בצפון.

בצה"ל מדגישים כי המבצע בצפון הארץ צפוי להימשך מספר שבועות, במהלכם יתוגברו כוחות הצבא במקום, והכוננות תישאר גבוה. כמה אזורים הסמוכים לגדר המערכת בצפון הארץ הוכרזו כשטח צבאי סגור.

 

חומה שהוקמה בגבול הצפון. כעת מערכת הביטחון מתמודדת עם האיום התת-קרקעי

למרות הפעילות הצבאית הנרחבת, נראה כי שגרת תושבי האזור לא מופרעת, ומשרד הביטחון לא הודיע על הנחיות מיוחדים לתושבים. ראשי רשויות עודכנו, וצה"ל ימשיך לעמוד עימם בקשר.

נראה שעיתוי חשיפת פעילות צה"ל לאיתור המנהרות אינו מקרי: בשבוע האחרון המתיחות בגבול הצפוני בשיאה, בין היתר בגלל ניסיונות שינוע נשק מאסיביים של האיראנים ישירות ללבנון.

השר ישראל כץ, שמחזיק גם בתיק המודיעין, בירך על פעולת צה"ל, והדגיש כי "שוב מוכיחה ישראל את יכולותיה המודיעיניות והמבצעיות הגבוהות מול כל מזימה ומול כל אויב". השר שיבח את ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו על כך ש"הוביל תהליך נכון של קבלת החלטות בקבינט הביטחוני, תוך הפעלת שיקול דעת רחב ומקיף לטובת ביטחון מדינת ישראל". זאת, למרות כל הלחצים, כך על פי השר כץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE