הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רה"מ נתניהו על חשיפת מנהרות חיזבאללה בצפון: "עדיין רב הנסתר על הגלוי"
ראש הממשלה והרמטכ"ל היוצא קיימו תדריך בו הודו לכוחות צה"ל על חשיפת והרס המנהרות. לדבריו, "חיזבאללה תכננו לכבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי בהיקף ובתעוזה שלא הכרנו". צפו בתיעוד הוידיאו מהמנהרות

ראש הממשלה ושר הבטחון בנימין נתניהו קיים מוקדם יותר היום (שלישי) תדריך עם הרמטכ"ל היוצא רא"ל גדי אייזנקוט בעקבות חשיפת והרס מנהרות חיזבאללה בצפון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תומך בפעולות ישראל. מזכיר המדינה מייק פומפאו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם בבריסל (צילום: גבי פרקש)

 

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס אמר בתדריך: "החדרנו מצלמות למנהרה שזיהו פעילי טרור נעים לכיוון המנהרה, מגיעים אליה, ולמעשה מוצמד אליה מטען קטן שמנע שימוש מבצעי במנהרות". ראש הממשלה ושר הבטחון בנימין נתניהו הודה לכוחות צה"ל על הפעולה המוצלחת וכן לשר הבטחון לשעבר אביגדור ליברמן על מעורבותו בתכנון המבצע טרם התפטרותו.

עוד הוסיף נתניהו: "הכוונה של החיזבאללה הייתה להחדיר מחבלים לשטחנו וגם זה חלק ממערכה רחבה שהם תכננו,  של כיבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי בהיקף עוצמה ותעוזה שלא ידענו. הפעולה היא חלק מרשת הטרור האזורית והתוקפנית בהכוונת איראן. הפעולות שלנו נגד איראן הביאו לירידה של עשרות אחוזים של חיילים איראנים בסוריה. בהנחייתי ובאישור הקבינט צה"ל יצא היום לפעולת סיכול המנהרות והיא תימשך עד סיום מטרותיה. זאת לא פעולה נקודתית, אלא מתמשכת".

 

 

נתניהו ציין כי הוא שוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו בהמשך לפעולה הבוקר בגבול הצפון וביקש הטלת סנקציות אמריקאיות נוספות על חיזבאללה. היועץ לבטחון לאומי ג'ון בולטון כתב בטוויטר שארצות הברית תומכת בזכות ישראל להגן על עצמה, וקוראת לאיראן ושותפותיה באזור להפסיק את תוקפנותן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE