הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אני איש של מכסי מגן" אמר הנשיא טראמפ - והמשקיעים איבדו את האופטימיות מאתמול
אתמול קפצו המניות לאור רווחה על הפסקת האש שהושגה במלחמת הסחר עם סין, אבל היום נזכרו שהמלחמה לא תמה ושאין כל ודאות מה יילד יום - ומכרו בלבד

התלהבותה של הבורסה לניירות ערך בוול סטריט סביב הסכם הפסקת אש במלחמת הסחר נעלמה כליל. מדד הדאו ג'ונס נפל ב-799 נקודות היום (שלישי), שהם כ-3.1% מערך השוק. מדד S&P 500 נפל ב-2.5%, והנאסד"ק נפל אף הוא בשלושה אחוזים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

סימנים של טרום-מיתון?

 

מניות הטכנולוגיה הגדולות נפלו בחדות. אפל, אמזון ואלפבית (החברה האם של גוגל) איבדו יותר משלושה אחוזים מערכם כל אחד. קדחת המכירות מחקה את העלייה בסך 288 נקודות אתמול. אותה עלייה תודלקה בתחושות הרווחה על הפסקת האש במלחמת הסחר בין ארצות הברית וסין.

אולם המשקיעים מיהרו להבין כי מלחמת הסחר בין שתי מעצמות העל ממש לא הסתיימה. מכסי המגן שכבר הוטלו לא בוטלו, ומכסים חדשים עלולים להיות מוטלים אם שני הצדדים לא ישיגו התקדמות בדיוניהם. הנשיא דונלד טראמפ לא סייע למצב כשאמר שישמח לחתום על "הסכם הוגן" אבל ש "אם לא, תזכרו... אני איש של מכסי מגן". חוסר הוודאות המתמשך מקשה על עסקים לקבל החלטות אסטרטגיות ארוכות-טווח.

 

איש של מכסי מגן (צילום: AP)

 

המשקיעים מודאגים בימים האחרונים גם מן התנודות בשוק אגרות החוב. הפער בין שיעורי הריבית על אגרות חוב של האוצר לתקופה קצרה וארוכה הצטמצם במידה ניכרת השבוע. הדבר משמעותי משום שלפני כמעט כל מיתון בעבר התהפכה עקומת התשואה, כלומר התשואות על אגרות לטווח קצר גבוהות מאלה על האגרות לטווח ארוך.

הפער בין אגרות חוב לעשר שנים ולשנתיים ירד למרחק הנמוך ביותר מאז הימים האחרונים שלפני המיתון הגדול לפני עשור. הפער המשני, בין אגרות לשלוש וחמש שנים, התהפך אתמול. פער התשואה הקטן משקף חששות מפני האטה בצמיחה ותהיות שמא הבנק המרכזי, הפדרל רזרב, מעלה את שיעורי הריבית מהר מכפי שהכלכלה יכולה לשאת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE