הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נתוני התעסוקה של חודש נובמבר לא עמדו בציפיות הכלכלנים
התחזיות צפו עוד מאתיים מועסקים חדשים, אך בפועל רק 155 אלף בני אדם מצאו עבודה חדשה. אחוז האבטלה נותר כשהיה - שפל של 49 שנים. האם מדובר בשינוי מגמה, או בהאטה חולפת? ימים יגידו

העליה בשוק העבודה מראה סימנים של דעיכה, עם פרסום נתוני חודש נובמבר היום (שישי). על פי הנתונים, שוק העבודה ממשיך לעלות, אך בקצב איטי יותר מהמצופה. גם העליה במשכורות לא עמדה בציפיות המומחים, דבר שעשוי להעיד על האטה בכלכלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שיעור המועסקים החדשים לא עמד בציפיות הכלכלנים

פרסום דוח התעסוקה של החודש שעבר על ידי משרד העבודה בא לאחר צניחה חדה בבורסה בוול סטריט וברקע מה שנראה כהיפוך מגמה שמעורר חשש בקרב המשקיעים.

הבורסה נפגעה בשל החשש כי "הפסקת האש" בין הנשיא דונלד טראמפ לבין הנשיא הסיני שי ג'ינגפינג בנוגע לסכסוך הסחר בין שתי המעצמות לא יחזיק מעמד זמן רב.

שוק העבודה עלה בחודש שעבר ב-155 אלף עובדים חדשים, כאשר חברות הבנייה נמצאות בתחתית שיעור העסקת העובדים החדשים מזה שמונה חודשים. ייתכן כי הסיבה לכך נעוצה בטמפרטורה הנמוכה יחסית השוררת ברחבי המדינה.

 

חברות הבנייה נמצאות בתחתית רשימת המעסיקות

ייתכן כי שיעור ההעסקה הנמוך מהמצופה בחודש נובמבר בא בעקבות מחסור בעובדים מיומנים. עם זאת, הנתונים האלה מתאימים לעליה בשיעור הפיטורים בשבועות האחרונים ולירידה בתעסוקה בסקטור השירותים.

הנתונים של החודשים ספטמבר ואוקטובר עודכנו ל-12 אלף משרות פחות מהדיווח הקודם.

כלכלנים צפו ששיעור התעסוקה ברחבי המדינה יעלה במאתיים אלף עובדים חדשים בנובמבר. שיעור האבטלה נותר כמעט בלי שינוי, והוא עומד על 3.7 אחוזים - שפל של 49 שנים.

 

שיעור האבטלה לא השתנה, ועדיין נמצא בשפל של קרוב ליובל

השכר הממוצע לשעבר עלה בשישה סנט, או ב-0.2 אחוזים, לאחר שעלה בחודש לפני כן ב-0.1 אחוז נוספים. המספרים האלה הותירו את שיעור העלייה במשכורות השנתי ברמה של 3.1 אחוזים - כפי שהיה בחודש אוקטובר - העליה השנתית הגדולה ביותר מאז אפריל 2009.

עוד עולה מהנתונים שפורסמו כי חברות רבות מצמצות את שעות ההעסקה של עובדיהם. שבוע העבודה הממוצע ירד מרמה של 34.5 שעות ל-34.4. דוח התעסוקה עשוי להגביר את החששות בנוגע לבריאות הכלכלה, ולצמצם את הסיכוי שהפדרל רזרב יעלה את הריבית יותר מפעם אחת בשנה הבאה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE