הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וויליאם באר חוזר לתפקיד התובע הכללי, הת'ר נאוארט מונתה לשגרירת ארצות הברית באו"ם, ג'ון קלי בדרך החוצה
מגישת חדשות לשעבר והתובע הכללי של בוש האב שגויס מחדש הם המינויים החדשים של דונלד טראמפ, שיצטרך בקרוב לחפש גם ראש סגל חדש במקומו של קלי שהפסיק לדבר איתו

ראש הסגל בבית ג'ון קלי בדרך החוצה. רשת CNN מדווחת כי קלי והנשיא דונלד טראמפ לא מדברים עוד זה עם זה ולא סובלים זה את נוכחותו של זה. על כן, אף שטראמפ ביקש מקלי להשאר בתפקיד למשך שנתיים נוספות, ראש הסגל צפוי להודיע על התפטרותו בימים הקרובים. מקורבים לטראמפ דיווחו כי הוא כבר החל לבחון מחליפים אפשריים, כשהמועמד המוביל לתפקיד הוא ניק איירס, ראש המטה של סגן הנשיא מייק פנס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא מדבר עם הנשיא. ג'ון קלי (צילום: חדשות ABC)

קלי נכנס לתפקידו לפני פחות משנה וחצי, אז הובא במקומו של ריינס פרייבוס כדי להשליט סדר בצוות הסורר של טראמפ. תחילה הוא אכן ניהל את המטה בקשיחות ובהצלחה, אולם בחודשים האחרונים ירדה קרנו בעיני טראמפ וכוחו נחלש. עימותים קולניים עם היועץ לבטחון לאומי ג'ון בולטון, בעיקר סביב התנהלות ארצות הברית מול מהגרים בגבול מקסיקו, פגעו במעמדו. על פי הדיווחים הטריגר האחרון היה תגובתו לתלונות נגד איש הצוות לשעבר בוב פורטר, שהואשם על ידי שתי נשותיו לשעבר בהתעללות. קלי החליף גרסאות ושינה עמדות באופן שפגע באמינותו בצורה שהייתה, מתברר, בלתי הפיכה.

ובתוך כך, יום עמוס במחלקת כח האדם של כוורת הנשיא דונלד טראמפ: וויליאם באר מונה לתפקיד התובע הכללי במקומו של ג'ף סשנס שפוטר בחודש שעבר. באר, שכיהן כתובע הכללי תחת הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב שהובא למנוחות רק השבוע, נחשב מועמד מוסכם על גורמים רבים בממשל לתפקיד החשוב והוא צפוי להכנס לתפקידו בקרוב. הליך מינויו לתפקיד תחת בוש עבר בצורה חלקה וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, שכיהן כיושב ראש ועדת המשפט של הסנאט באותן שנים ופיקח על אישור המועמדות של באר, הביע הערכה כלפי יושרו והגינותו.

 

חוזר לתפקידו הקודם. באר עם הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש האב (צילום: AP)

באר נחשב שמרן אדוק, שתומך בענישה כבדה לעבריינים – מה שעשוי להקשות על רפורמת הכליאה שהסנאט מקדם בימים אלה – ומתנגד להפלות. מאז סיים את כהונתו בממשל בוש עבד באר במגזר הפרטי התאגידי ובשנים האחרונות עובד באחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארצות הברית שממוקם בשיקגו.

סשנס פוטר על ידי טראמפ יום למחרת בחירות האמצע, בצל חקירת התובע המיוחד רוברט מולר לבחינת המעורבות הרוסית בבחירות 2016. הוא פסל את עצמו ממעורבות בחקירה לאחר שנחשף כי בעודו חבר סנאט ובמהלך קמפיין 2016 נפגש עם השגריר הרוסי בארצות הברית, ולא דיווח על כך במהלך עדות תחת שבועה בסנאט. מינויו אשר בסנאט בהפרש מצומצם מאוד ותחת ביקורת קשה מצד המפלגה הדמוקרטית. מאז פוטר סשנס ממלא את מקומו מתיו ויטאקר, ראש הסגל שלו, שגם לא זוכה להערכה רבה.

הת'ר נאוארט, מגישה בחדשות פוקס לשעבר ודוברת מחלקת המדינה מאז אפריל 2017, מונתה כצפוי לשגרירת ארצות הברית באו"ם. נאוארט תחליף את ניקי היילי, שהודיעה לפני מספר שבועות על התפטרותה עקב חילוקי דעות מקצועיים עם טראמפ.

 

מחדשות פוקס ובלי ניסיון דיפלומטי לשגרירה באו"ם. הת'ר נאוארט (צילום: GettyImages)

שמה של נאוארט עלה כמועמדת המובילה לתפקיד לפני למעלה מחודש, אז העריכו מקורבים לטראמפ כי הוא יודיע על החלטתו בנוגע למחליף להיילי עוד לפני בחירות האמצע. השניים נפגשו בשלהי אוקטובר ומאז סגנה של נאוארט במחלקת המדינה העביר את התדרוכים לתקשורת. לצד מועמדותה הצפויה של נאוארט הוזכרו כשגרירים פוטנציאליים גם ריצ'רד גרנל, שגריר ארצות הברית בגרמניה, דינה פאוול שכיהנה עד לפני שנה כסגנית היועץ לבטחון לאומי, ואפילו ה "יועצת המיוחדת לנשיא" איוונקה טראמפ, שכבר נשלחה בעבר לייצגו בדיונים שונים באו"ם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE