הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטבח בת'אוסנד אוקס: סגן השריף נהרג מירי של השוטר הנוסף בזירה
משרד השריף במחוז ונטורה הודיע על "התפתחות מיוחדת" בחקירה: רון הלוס נהרג מאש שוטר דרכים שנלחם לצדו ביורה. באירוע נהרגו 11 בני אדם נוספים, מניעי היורה עדיין לא ברורים

משרד השריף בלוס אנג'לס הודיע כי סגן השריף שנהרג בירי בת'אוסנד אוקס נהרג מכדור שירה שוטר אחר בזירה, כך עלה מחקירת האירוע. רון הלוס, סגן השריף שהגיע למקום עם תחילת האירוע נפגע חמש פעמים מכדורי הרוצח שהרג 11 בני אדם נוספים, אך הירייה הקטלנית נורתה דווקא מאקדחו של שוטר דרכים שהגיע לזירת האירוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת הירי, מחוץ למסעדת "בורדרליין" בת'אוסנד אוקס (צילום: AP)

הרשויות שחוקרות את הירי שאירע לפני חודש בדיוק בבר "בורדרליין" שבת'אוסנד אוקס, קליפורניה, הודיעו הבוקר (שישי) על התפתחות משמעותית בחקירה. במסיבת עיתונאים שכונסה לקראת הצהרים הודיע השריף ביל איוב ממחוז ונטורה כי ירי דו צדדי הוא שגרם למותו של הלוס. לדברי איוב, "זה פרט טראגי שהתרחש כל כך מהר, בעיניי זה היה בלתי נמנע. ארבו להם כמעט מיד". שמו של שוטר התנועה שירה למוות בהלוס לא נמסר, אולם נמסר כי הוא איש משמר הדרכים מזה תשע שנים ונמצא כעת בתהליכי עזיבה.

החקירה עדיין לא הושלמה בכל הנוגע למניעיו של היורה, איש הנחתים לשעבר איאן דיוויד לונג, שלחם באפגניסטן ונבדק לפנ מספר חודשים בחשד כי סובל מהפרעת דחק פוסט טראומטית. לונג, 28, פרץ למסעדה במהלך מסיבת סטודנטים שהתקיימה במקום והחל לירות לכל עבר. טרם הירי הוא השליך רימוני עשן למסעדה על מנת להקשות על הנוכחים למצוא את דרכם החוצה. באירוע נהרגו 12 אנשים ובסופו שם לונג קץ לחייו.

זמן קצר לפני הירי פרסם לונג פוסט בפייסבוק, שלהערכת השוטרים מתייחס לכוונתו לבצע ירי המוני: "אני מקווה שאנשים יקראו לי משוגע... נכון שזה יהיה כדור גדול של אירוניה? נכון, אני משוגע, אבל כל מה שאתם עושים אחרי אירועי הירי האלה זה 'תקוות ותפילות' או 'אנחנו חושבים עליכם', כל פעם... ואז אתם תוהים למה האירועים האלה ממשיכים לקרות".

 

"זה היה בלתי נמנע". שריף מחוז ונטורה ביל איוב בטקס הזכרון לרון הלוס לפני כחודש (צילום: GettyImages)

הלוס ושוטר הדרכים היו שני השוטרים הראשונים שהגיעו לזירה והם דיווחו כי עשרות אנשים נצפו נמלטים ממנה, מה שמעיד כי המסעדה הייתה מלאה וכי מספר הקרבנות יכול היה להיות גבוה אף יותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE