הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פיגוע הדריסה בשארלוטסוויל: ג'יימס פילדס הורשע ברצח מדרגה ראשונה
כשנה וחצי לאחר דרס למוות מפגינת נגד בשנות ה-30 לחייה, היום שמע הרוצח משארלוטסוויל כי חבר המושבעים לא התרשם מטענותיו. ביום שני הוא ישוב לביהמ"ש כדי לשמוע את עונשו, יתכן כי יערך משפט נוסף אם יואשם בביצוע פשע שנאה

ג'יימס אלכס פילדס ג'וניור, מי שהואשם ע"י הרשויות בכך שדהר עם מכוניתו אל עבר מפגינים במהלך הפגנה בווירג'יניה בשנה שעברה וגרם למותה של הת'ר האייר, הורשע מוקדם יותר היום ברצח מדרגה ראשונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פילדס, על רקע רגעי הדריסה בשנה שעברה (צילום: AP / רויטרס)

 

חבר המושבעים במדינה סירב לקבל את טענת ההגנה לפיה פילדס פעל מתוך הגנה עצמית במהלך עצרת של פעילים ניאו-נאצים בעיר שארלוטסוויל ב-12 באוגוסט 2017. הוא אף הורשע בשמונה סעיפים חמורים נוספים, לרבות פגיעה במזיד ופגע וברח.

כזכור, פילדס בן ה-21 הגיע לעצרת מביתו באוהיו כדי להביע את תמיכתו בניאו נאצים, שהחליטו לערוך הפגנה כנגד ההחלטה להסיר פסל של רוברט לי, סמל של הדרום ממלחמת האזרחים. בזמן שמפגיני נגד הגיעו למקום, פילדס נכנס אל מכוניתו ונסע במהירות גבוהה ופגע בעשרות בני אדם. כאמור, הת'ר האייר בת ה-32 נהרגה ו-36 בני אדם נוספים נפצעו.

ביום שני ישוב פילדס לביהמ"ש, אז ישמע את המלצת חבר המושבעים בנוגע לעונשו. על פי החוק בווירג'יניה, חבר המושבעים יכול להציע מאסר של 20 שנים ועד למאסר עולם. יתכן כי פילדס יועמד לדין במשפט נוסף, הפעם ברמה הפדרלית, וזאת על רקע הרצון להאשים אותו בביצוע פשע שנאה. אם יימצא אשם בכך, ביהמ"ש עשוי להטיל עליו עונש מוות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE