הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שלילת גרין קארד מצרכני שירותי רווחה: לא רק לא הומאני - גם לא משתלם
הממשל רוצה שמהגרים שמקווים לקבל גרין קארד יימנעו משימוש בתוכניות רווחה - גם אם החוק מרשה להם. מחקר חדש מוכיח שזה לא רק לא נחמד, זה גם ממש לא כדאי כלכלית

הכללים שצפויים לגרום למהגרים חוקיים שלא להירשם לתוכניות רשת ביטחון חברתיות לא תפגע רק במהגרים עצמם, אלא תסב מכה אנושה לכלכלת קליפורניה, שתאבד אלפי משרות ומיליארדים בתוצר כלכלי. כך עולה ממחקר חדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על פי המחקר, ובתרגום לישראלית עממית, הממשל חותך לעצמו את האף כדי להרגיז את הפנים

 

תחת הכללים החדשים המוצעים על ידי המשרד לביטחון המולדת, מהגרים עלולים להעמיד בסכנה את סיכויים לקבל גרין קארד ו\או אזרחות אם יירשמו או ירשמו את ילדיהם במדיקייד, או בתוכניות סיוע תזונתי כמו קלפרש ומקבילות אחרות ברחבי ארה"ב, או לסיוע פדרלי בשכר דירה.

לפי המחקר, שנערך על ידי המרכז לחקר מדיניות בריאות באוניברסיטת UCLA, המרכז ליחסי עבודה של UC ברקלי ועמותת "תומכי מדיניות מזון בקליפורניה", הכללים צפויים לעלות לקליפורניה יותר מ-17 אלף משרות ו-2.8 מיליארד דולר בתוצר כלכלי אבוד אם אפילו רק 35% ממשפחות המהגרים בקליפורניה המשתמשות כיום בשירותים אלה יחליטו שלא להמשיך בכך. למעלה מששת אלפים מן המשרות הללו וכמעט מיליארד דולר בתוצר כלכלי אבוד יהיה באזור לוס אנג'לס.

המגזרים שייפגעו קשה מכל בקליפורניה הם הבריאות והמזון. 47% מכלל המשרות שיאבדו יהיו בתחום הבריאות ו-10% יהיו בתחום המזון. עוד 4% יהיו בתחום הנדל"ן. גם ענפי כלכלה אחרים ייפגעו, אולם בשיעור נמוך יותר, אומרת לורל לוסי, אחת ממחברות המחקר ומנהלת תחום הבריאות במרכז ליחסי עבודה בברקלי.

 

כשאתם (ועוד עשרות בקהילה שלכם) בוחרים לא לרשום את הילד כדי לא לסכן את הגרין קארד, רופא ואחות מאבדים את הג'וב, מוציאים פחות כסף... וכולם מפסידים

 

השינוי המוצע הוא הרחבה של "מדיניות הנטל על הציבור" המקשה על מהגרים הנזקקים לסוגים מסוימים של סיוע ציבורי לבקש להיכנס לארה"ב או להתגורר בה בקביעות. עבר של השתתפות בתוכניות הנוספות שמבקש הממשל להכניס תחת ההגדרה לא תיזקף לרעת מהגרים, בתנאי שלא יהיו רשומים בין הנהנים מן התוכניות ביום שהכללים החדשים ייכנסו לתוקף.

עצם המדיניות של דחיית בקשות להשתקע ו\או להתאזרח ממי שצפויים להוות "נטל על הציבור" - אינה חדשה כלל. אולם במקביל ראו פקידי כל הממשלים חשיבות רבה בהשתתפות של אזרחים ושאינם אזרחים כאחד בתוכניות בריאות, לצורך שמירה על שלום הציבור בכללותו. בנוסף, השינוי המוצע יחול לא רק על המהגרים עצמם אלא על כל משק ביתם. כך למשל אם מהגר\ת נשואים לאזרח\ית, ובן\ת הזוג בעלי האזרחות הם שרשומים בתוכנית הרלוונטית, יפגע הדבר גם במהגר\ת, שאינם נהנים כלל מן ההטבה. כך הדבר גם במקרה של מהגר\ת הרושמים את ילדיהם האזרחים לתוכניות כאלה.

 

ממשלים קודמים רצו שכולם יאכלו מספיק, כי זה חוסך הוצאות בריאות אחר כך. עכשיו רוצים שתבחרו

 

אם ייושמו ההצעות החדשות, כ-765 אלף מהגרים בקליפורניה עשויים, על פי המחקר, לפרוש מתוכניות סיוע תזונתי ובריאותי. פרישה בסדר גודל (כאמור, אפילו לא מחצית מן המהגרים הנהנים מתוכניות אלה כיום) כזה תעלה בתורה 1.46 מיליארד למדינת קליפורניה בתקציבים פדרליים.

"מהגרים מרימים תרומה מכרעת לכוח העבודה, המשק ובסיס המס של קליפורניה", אומרת נינז פונס, מנהלת המרכז לחקר מדיניות בריאות ב-UCLA. "השינויים המוצעים למבחן ה'נטל על הציבור' יפחיתו במידה ניכרת את השימוש בתוכניות חיוניות מצד אלה הזכאים להן, והשפעות השרשרות הכלכליות יפגעו בקהילות ברחבי המדינה", הוסיפה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE