הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחאת "הווסטים הצהובים" לא נרגעת: 1,220 עצורים ו-135 פצועים בהפגנות השבת בפריז
למרות שמקרון נכנע למפגינים וביטל את עליית המיסים המתוכננת, נראה שהתיאבון של הציבור נפתח והם דורשים למסות את העשירים, להעלות משכורות, ואת התפטרות הנשיא. בפריז מבהירים: למחאה יהיו השלכות כלכליות חמורות

שר הפנים של צרפת הודיע היום (ראשון) כי במהלך סוף השבוע נעצרו 1,220 בני אדם בהפגנות הווסטים הצהובים ברחבי פריז. מדובר במספר מעצרים שהמדינה לא ראתה במשך עשרות שנים. במהלך ההפגנות נפצעו 71 בני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עימותים בין כוחות המשטרה לבין המפגינים בפריז, אתמול

בתוך כך, דובר הממשלה בנג'מין גריווה מסר היום לכלי תקשורת מקומיים כי "נשיא הרפובליקה יפרסם הודעה חשובה", אך לא פירט עוד על תזמון ההודעה וכיצד היא תפורסם. עם זאת, גריווה הוסיף כי "לא כל הבעיות של המפגינים ייפתרו על ידי הנפת מקל קסמים".

שר האוצר הצרפתי, ברונו לה-מאר אמר היום כי לתנועת המחאה יהיו השלכות חמורות על הכלכלה. "אנחנו חייבים לצפות להאטה חדשה בצמיחה הכלכלית לקראת סוף השנה בגלל הפגנות 'הווסטים הצהובים'", אמר לה-מאר במהלך ביקורו בחנויות ובמסעדות שנהרסו אתמול.

המשטרה ערכה חיפושים על מפגינים בתחנות רכבת בכל רחבי המדינה, והחרימה כל דבר שעשוי לשמש כנשק. בין הדברים שהשוטרים החרימו היו כדורי פטאנק ומחבטי טניס.

מגדל אייפל ומוזיאון הלובר נפתחו הבוקר מחדש לאחר שנסגרו בשל אירועי האתמול. בעלי החנויות במרכז הבירה הצרפתית מנסים לאמוד את הנזק שהם ספגו - בין אם על ידי הרס חלונות הראווה, ובין אם על ידי הביזה שבאה לאחר מכן. סגירת החנויו אתמול היוותה מכה קשה לבעלי העסקים, שחיכו זמן רב לקניות הרבות שמתלוות לעונת החגים.

 

כוחות משטרה מיוחדים פזורים ברחבי הבירה הצרפתית, אמש

במהלך הלילה ירד גשם כבד בפריז והרוחות סערו, דבר שהקשה על מאמצי הניקיון של העיר. לאורך השאנז אליזה ניתן היה לראות במהלך הלילה מכלי גז מדמיע משומשים.

במהלך ההפגנות אמש, הפורעים שיגרו זיקוקים אל אנשי המשטרה. צוותי משטרה לשמירה על הסדר ניסו לפזר את המפגינים באמצעות גז מדמיע ותותחי מים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון, שהחלטתו להעלות מסים הובילה להפגנות האלימות, שבר הלילה את שתיקתו הארוכה והביע ברשת החברתית טוויטר את הערכתו לכוחות המשטרה. במקביל, גובר הלחץ על מקרון לנסות ולמצוא פתרונות אחרים כדי להרגיע את הרוחות.

ההפגנות הלילה היו קשות למרות פריסה מורחבת של כוחות משטרה מיוחדים. קרוב ל-125 אלף מפגינים יצאו אל רחובות הבירה הצרפתית אמש בדרישה להוריד את יוקר המחיה.

העימותים בין מפגינים לבין כוחות המשטרה לא הייתה נחלתה של פריז בלבד. בערים אחרות ברחבי המדינה, כגון מרסיי, טולוז ובורדו היו הפגנות קשות, ואפילו בבלגיה הסמוכה. כמה מפגינים אף הגיעו אל גבול צרפת-איטליה. סך הכל, ברחבי המדינה נפצעו 135 בני אדם במהלך ההפגנות.

 

המפגינים דורשים את התפטרות מקרון. שוטרים עורכים חיפוש ועוצרים מפגינים

המפגינים כיוונו את קריאותיהם היישר אל הנשיא מקרון, למרות שהחליט כבר בשבוע שעבר לבטל את העלאת המסים על הדלק - העלאה שהציתה את המחאות הקשות ברחבי המדינה לפני כחודש.

פניית הפרסה שביצע הנשיא הצרפתי פגעה באמינותו בקרב משקיעים זרים ובקרב גורמי סביבה. למרות זאת, הודעתו של הנשיא לא הצליחה להרגיע את הרוחות. כעת, לתנועת המחאה יש דרישות נוספות, ובהן העלאת המסים לעשירים והעלאת משכורות המינימום וכמובן - התפטרותו של מקרון עצמו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE