הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרוצח משארלוטסוויל יבלה את שארית ימי חייו בבית הסוהר - אם לא יוצא להורג
חבר מושבעים בווירג'יניה גזר על הדורס שרצח את הת'ר האייר באירועי השנאה של עצרת "איחוד הימין" אשתקד מאסר של מאות שנים, אבל ייתכן שיוצא להורג בעקבות משפט פדרלי נפרד


חבר מושבעים בשארלוטסוויל שבווירג'יניה המליץ היום (שלישי) להטיל מאסר עולם ועוד 419 שנות מאסר על האדם שהורשע ברצח לאחר שהדהיר את רכבו לתוך קבוצה של מפגיני נגד בהפגנת הימין הקיצוני בעיר באוגוסט 2017. כתוצאה מפיגוע הדריסה נרצחה הת'ר האייר, בת 32.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגעי הדריסה אשתקד (צילום: רויטרס)

 

חבר המושבעים מסר את המלצתו היום לאחר ששמע עדות נרגשת מפי אם הנרצחת ומספר אנשים שנפצעו בתקרית. הרוצח, ג'יימס אלכס פילדס הבן, במקורו מקנטאקי, הדהיר את רכבו לתוך מפגיני-נגד, שהתייצבו נגד צעדת "איחוד הימין" של פעילי הימין הלאומני ב-12 באוגוסט אשתקד.

חבר המושבעים הגיע להמלצת גזר הדין שלו זמן קצר לפני שעת הצהריים היום, לאחר כארבע שעות דיונים שנפרשו על פני יומיים. בנוסף המליץ חבר המושבעים 70 שנות מאסר לכל אחד מחמישה סעיפי אישום של פציעה בזדון, 20 שנה לכל אחת משלושה סעיפים אחרים של פציעה בזדון, ותשע שנות מאסר על עזיבת זירת תאונה. ביום שישי האחרון הרשיע אותו חבר מושבעים את הדורס ברצח מדרגה ראשונה ועבירות אחרות, ודחה את טיעוני סנגוריו לפיהם פעל מתוך הגנה עצמית.

 

סוזן ברו, אמה של הת'ר האייר ז"ל (מרכז) מלווה במורד מדרגות בית המשפט לאחר פסק הדין ביום שישי (צילום: סטיב הילבר, Cincinnati.com)

 

הרצח אירע למחרת "צעדת הלפידים" הנודעת לשמצה, בה צעדו פעילי ימין קיצוני, גזעני ולאומני מרחבי ארה"ב לאור לפידי טיקי עם דגלים נאציים, פשיסטיים ודגלי הדרום שוחר העבדות במלחמת האזרחים האמריקאית וצעקו סיסמאות כמו "יהודים לא יחליפו אותנו". ביום הרצח נערכה העצרת המתוכננת עצמה, שהעילה לקיומה היה מחאה נגד הסרת פסלו של רוברט אי. לי, גנרל צבא הדרום המורד.

הרוצח, שהגדיר את עצמו כ"תומך בעליונות לבנה", הדהיר את רכבו במהירות גבוהה לתוך קבוצה של מפגיני נגד שהתכנסו במרחק כחצי מייל ממתחם העצרת באמנסיפיישן פארק בשארלוטסוויל. לאחר מכן סובב את רכבו והדהיר אותו שוב לתוך קהל המפגינים. הת'ר האייר נרצחה ו-19 אחרים נפצעו בדרגות שונות.

 

מפגינים חוגגים את גזר הדין ביום שישי אשם ברצח מדרגה ראשונה (צילום: סטיב הילבר, Cincinnati.com)

 

בווירג'יניה, שלא כמו ברוב המדינות, חבר המושבעים אינו קובע את גזר הדין בעצמו בתיקים פליליים, אלא רק ממליץ. בכוח השופט לקבל או לדחות את ההמלצה. בנוסף למשפט זה, על רצח פלילי בבית משפט של מדינת וירג'יניה, יעמוד הדורס למשפט פדרלי על פשע שנאה, בו צפויים התובעים לבקש להטיל עליו עונש מוות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE