הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כל איש אמון בא יומו: הפיקסר האישי של דונלד טראמפ ומשפחתו נשלח לשלוש שנות מאסר. "לוקח אחריות מלאה"
עורך הדין האישי ויד ימינו של הנשיא במשך שנים ארוכות משלם את המחיר על מתן דמי השתיקה לכוכבות סרטי המבוגרים ועבירות המס האישיות בהן הודה. העונש על מתן עדות השקר לקונגרס בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות ירוצה במקביל. פרקליטו: "איתרע מזלו להיות עורך הדין של טראמפ"

עורך הדין ו "פותר הבעיות" האישי של דונלד טראמפ ומשפחתו נידון היום (רביעי) לשלוש שנות מאסר, זמן קצר מההערכות הראשוניות. כהן הגיע בשעות הבוקר לבית המשפט של המחוז הדרומי בניו יורק, שם גזר השופט וויליאם פולי את עונשו בתיק הפדרלי של עבירות מס ובנקאות והפרת חוקי מימון בחירות. עקב שיתוף הפעולה של כהן עם חקירת התובע המיוחד רוברט מולר שבוחן את המעורבות הרוסית בבחירות 2016, הודיע מולר לבית המשפט כי לא יבקש עונש נוסף לכהן ויסתפק בעונש שייגזר עליו בעבירות המס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מייקל כהן מחוץ לבית המשפט במנהטן (צילום: ניו יורק טיימס)

ביום שישי האחרון הודיעו התובעים הפדרליים בתיק עבירות המס של כהן שהם דורשים "מאסר ממושך" בגין עבירותיו וכן קנס של חצי מיליון דולר. כהן, 52, הורשע על פי הודאתו בשורה של עבירות מס ועבירות בנקאיות. כהן הורשע על פי הודאתו גם במתן עדות שקר לקונגרס במסגרת חקירת קשרי טראמפ-רוסיה. בהחלטתו להסתפק בענישה של עבירת המס של כהן גם בעבירת עדות השקר כתב מולר כהן "עשה מאמץ רב לסייע בחקירות ולכפר על מעשיו". כהן שיתף פעולה גם בחיקרת עבירות המס שלו והעיד, בין היתר, כי תשלום "דמי השתיקה" לשחקניות סרטי המבוגרים סטפני קליפורד (המוכרת כסטורמי דניאלס) וקארן מקדוגל נעשה בהוראתו הישירה של טראמפ.

עורך דינו של כהן, גאי פטרילו, פנה לבית המשפט לאחר דברי הפתיחה של השופט ואמר שהלקוח שלו "הציג ראיות נגד האדם עם הכי הרבה כוח במדינה", בהתייחסו לעדותו של כהן נגד טראמפ. לדברי פטרילו, כהן "לא צפה את היקף המתקפה שתופנה אליו" מכיוון הנשיא ו "גורמים מפלגתיים ואחרים שמזוהים איתו. מתקפות אלה כוללות איומים על משפחתו". פטרילו הוסיף ושיבח את חקירת מולר והגדירה כבעלת חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה, "לא פחות מווטרגייט". לדברי פטרילו, "איתרע מזלו" של כהן להיות עורך דינו של טראמפ.

התובע הפדרלי ניקולס רוס דיבר גם הוא בפני בית המשפט ואמר שלמעשיו של כהן היה "מחיר חברת עצום". לדבריו, בבצעו את עבירותיו "מייקל כהן פגע באמון הציבור בתהליך הבחירות וביזה את שלטון החוק".

 

"איתרע מזלו להיות עורך דינו של טראמפ". כהן ועורך דינו גאי פטרילו (צילום: AP)

אחרי עורכי הדין קיבל כהן עצמו את זכות הדיבור ובפנייתו לבית המשפט אמר: "אני לוקח אחריות מלאה על כל המעשים בהם הודיתי: אלה שעירבו אותי ואלה שעירבו את נשיא ארצות הברית של אמריקה". כהן הוסיף ואמר: "אולי קשה להאמין אבל היום הוא אחד הימים המשמעותיים ביותר בחיי. חייתי בכלא אישי ומנטלי מאז היום בו קיבלתי את ההצעה לעבוד עבור איל נדל"ן שהערצתי את יכולת קבלת ההחלטות העסקית שלו. לאחרונה הנשיא צייץ הצהרה שקוראת לי חלש, זה היה נכון אבל מסיבות שונות לחלוטין מאלה שהוא רמז להן. זה היה בגלל שפעם אחר פעם הרגשתי שזו חובתי לנקות אחרי מעשיו המלוכלכים".

במסמך הטיעונים לעונש התובעים הפדרליים לא חסכו שבטם מכהן וסתרו את טיעוני ההגנה שלו בזה אחר זה. בסיכום דבריהם מתייחסים התובעים לטענת ההגנה לפיה כהן חסך זמן וכסף לממשל בכך שהודה באשמה ולא ניהל משפט הוכחות. התובעים טוענים כי הודאה באשמה כאשר יש ראיות כל כך לחותכות נגד נאשם אינה מעשה של חסד שמזכה ביחס מיוחד, וכותבים: "אחרי שרימה את רשויות המס במשך שנים, שיקר לבנקים ולקונגרס וניסה להשפיע על הבחירות לנשיאות באמצעים פליליים, ההחלטה של כהן להודות באשמה – במקום לבקש חנינה על פשעיו – לא הופכת אותו לגיבור".

 

הורה על תשלום דמי השתיקה. טראמפ וסטפני קליפורד (צילומים: EPA, GettyImages)

במסמך נחשפה, בהערת שוליים, העובדה שטראמפ היה מעורב אישית בפגישות עם הרוסים. בעדותו מול צוותו של מולר אמר תיקן כהן הצהרות עבר שלו שהיו שקריות בנוגע ליחסים עם הרוסים, וציין כי טראמפ עצמו יזם פגישות עמם עוד לפני שנוצר הקשר מהכיוון הרוסי לקראת הקמפיין לנשיאות. פגישות אלה לא יצאו בסוף לפועל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE