הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לידיעת מתווכי הנדל״ן בניו יורק: בקרוב תשלם יותר על שירותי "StreetEasy"
האתר הפופולארי בקרב סוכני נדל"ן הודיע היום שהוא עתיד לייקר את שירותיו כבר בעוד שלושה שבועות. סוכני הנדל"ן זועמים, אך הנהלת האתר טוענת שהמהלך צפוי "לנקות" את האתר ממודעות כוזבות. מתווך בכיר: "בתור סוכן נדל"ן בניו יורק, אין לך ברירה אחרת מלבד להשתמש באתר"

שוק הנדל"ן בניו יורק הוא אחד הקשים והמסובכים בכל העולם, אך החלטה של האתר StreetEasy לייקר את שירותיה רק תוסיף לחץ לסוכני הנדל"ן בעיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת StreetEasy (צילום: StreetEasy)

 

הפורטל הפופולארי יחייב 4 וחצי דולרים בעבור כל יום שמודעה של מתווך מופיעה באתר, עלייה לעומת המחיר הקיים (3 דולר). את ההודעה מסר מנכ"ל החברה, מאט דיימלר, בפוסט שנכתב בבלוג שלה. על פי ההודעה, השינוי ייכנס לתוקף באופן רשמי ב-1 בינואר.

החברה טוענת שלא מדובר בצעד שנועד להגדיל את השורה התחתונה, ולטענתה המטרה היא "לנקות" את האתר ממודעות כוזבות. על פי דיימלר, נרשמה ירידה של 60% בכמות המודעות הכוזבות מאז החברה החלה לגבות בעבור פרסום מודעות. הוא אף טען שישנה עלייה עצומה של 40% בכמות ההודעות שנשלחו באמצעות האתר למתווכחים השונים.

כזכור, האתר נרכש ע"י ענקית הנדל"ן, Zillow, בשנת 2013 במחיר של 50 מיליון דולר. בקיץ 2017 החלה החברה לגבות תשלום קטן בעבור פרסום המודעות, דבר שגרם לתלונות רבות בקרב סוכני הנדל"ן בעיר. בתוך 24 שעות, כמות המודעות צנחה במעל ל-50%, אך מאז החברה התאוששה. סוכני נדל"ן טוענים שאין הרבה ברירות מלבד לעשות שימוש באתר: "המציאות היא שכרגע, StreetEasy היא פלטמפורמת הנדל"ן הגדולה בניו יורק. בתור סוכן נדל"ן, אין לך ברירה", אמר סטן ברוקהובן מסוכנות הנדל"ן Keller Williams.

הנהלת Zillow גם הודיעה כי אתר אחר שנמצא בבעלותה, Naked Apartments, צפוי להתייקר לסכום יומי של 4 וחצי דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE