הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: הוועדה שחקרה את הטבח במרג'ורי סטונמן תמליץ לאפשר למורים לשאת נשק
רק חבר ועדה אחד התנגד בעת ההצבעה על ההמלצה: המפקח מקס שכטר, ששכל את בנו בן ה-14 בירי. השריף ציין כי אין תקציב לתגבר את השוטרים בבתי הספר. האם כך יימנע האסון הבא?

הצוות שבוחן את הטבח בתיכון מרג'ורי סטונמן דגלאס בפלורידה המליץ אתמול (רביעי) כי מורים מתנדבים יעברו בדיקות רקע מקיפות ואימונים כדי לאפשר להם לשאת נשק בבתי הספר במטרה למנוע מעשי טבח נוספים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם המורים יוכלו לשאת נשק? תלמידים מפונים מבית הספר מרג'ורי סטונמן בזמן הטבח

הוועדה לביטחון ציבורי של בית הספר הצביעה 13 בעד ורק אחד נגד ההמלצה למחוקקים להתיר למורים להתחמש. הוועדה ציינה כי אין זה מספיק שיש שוטר או שניים במקום. לאחר הטבח, שבוצע ב-14 בפברואר, אושר במדינה חוק המאפשר לאנשי סגל שאינם מורים לשאת נשק בתחומי בית הספר, וכעת הוועדה ממליצה שגם המורים עצמם יהיו חמושים.

13 מחוזות מתוך 67 המחוזות בפלורידה מחזיקים אנשי צוות חמושים בבתי הספר, בעיקר באזורים כפריים.

השריף של מחוז פינלאס ויו"ר הוועדה, בוב גולטיירי, קידם את ההמלצה בפגישה בטלהאסי. הוא אמר שרוב ההרוגים באירועים מסוג זה מוצאים את מותם בדקות הראשונות לאירוע, לפני שאנשי המשטרה שנמצאים בבית הספר או מחוצה לו מספיקים להגיב.

הוא הוסיף כי ניקולאס קרוז, הנאשם בביצוע הטבח, הספיק לטעון את רובה הסער שלו חמש פעמים. כל טעינה כזאת יכלה להיות הזדמנות פז למורה חמוש לירות בו.

"עלינו לתת לאנשים הזדמנות להילחם חזרה, אנחנו חייבים לתת להם הזדמנות להגן על עצמם", אמר גולטיירי. לדבריו, אין מספיק שוטרים ואין מספיק כסף להעסיק שוטרים חדשים שיוצבו בבתי הספר. "אדם טוב אחד עם נשק בבתי הספר זה לא מספיק".

 

ייתכן ואיגודי ההורים והמורים יתנגדו להצעה. אילוסטרציה

איגוד ההורים ואיגוד המורים בפלורידה התנגדו בעבר להצעות דומות, בטענה כי המורים הוכשרו והועסקו כדי להעניק חינוך, ולא כדי לתפקד כאנשי משטרה.

המפקח מקס שכטר, שבנו בן ה-14 נרצח בטבח, היה היחיד שהצביע נגד ההצעה. הוא אמר כי על המדינה לפעול כדי להציב עוד שוטרים חמושים בבתי הספר, ולאפשר לאנשי צוות לא חמושים לשאת כלי נשק.

"אנחנו צריכים עוד אנשים טובים עם נשק בבתי הספר, אין מישהו שמקווה שזה היה קורה גם במרג'ורי סטונמן יותר ממני", אמר שכטר, והוסיף כי ההצעה לחמש מורים מעלה "שלל בעיות". הורים שכולים לילדים שנרצחו גם הם בטבח בבית הספר הביעו בפני הוועדה את התנגדותם למהלך.

לאחר הטבח, החוק בפלורידה שונה כדי לאפשר למערכת החינוך להכשיר ולאמן עובדי בתי ספר שאינם מורים - פרט לאנשי כוחות הביטחון לשעבר. כיום, מורים ב-28 מדינות רשאים לשאת נשק, כך עולה מנתוני המכון למניעת פשיעה, ארגון ללא מטרות רווח. ברוב המדינות יש צורך באישור המחוז כדי לאפשר למורים לשאת נשק.

 

היורה הספיק להחליף חמש מחסניות. תיכון מרג'ורי סטונמן

הוועדה, שנמנים בה 15 חברים, נפגשה באופן קבוע מאז אפריל. היא תגיש את מסקנותיה למושל ריק סקוט, למושל הנבחר רון דה-סנטיס ולמועצה המחוקקת בתחילת השנה הבאה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE