הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האלימות בגדה המערבית עולה דרגה - שני חיילים נורו למוות סמוך לעפרה
השבוע שהחל ברצח תינוקה של שירה איש-רן עוד בטרם נולד, מסתיים במותם של שני לוחמי צה"ל, יובל מור-יוסף בן ה-20 מאשקלון ויוסף כהן, בן 19 מבית שמש

אם היו תקוות שהירי בתחילת השבוע, בו נפצעו שבעה בני אדם ובהם אישה הרה ששכלה את עוברה, היה בגדר התפרצות נקודתית, הרי שאירועי הדמים של היום מבהירים שמדובר בהתפרצות חדשה של גל אלימות קטלני ברחבי הגדה המערבית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחבל ירד מהרכב, ירה ונמלט. זירת הפיגוע (צילום: מוחמד טורקומן, רויטרס)

 

סמל ראשון יובל מור-יוסף, בן 20 מאשקלון, ורב"ט יוסף כהן מבית שמש נהרגו היום מירי פלסטיני בצומת גבעת אסף הסמוך לעפרה. בנוסף נפצעו מן הירי לוחם נוסף ואזרחית באורח קשה. הלוחם הפצוע נפגע בראשו, ולדברי הרופאים נשקפת סכנה לחייו.

שעות מספר מאוחר יותר נפצע לוחם באורח קל בניסיון של פלסטיני לדורסו סמוך לעיר אל-בירה שממזרח לרמאללה. הדורס נורה על ידי כוחות הביטחון שהיו במקום. עוד קודם לפיגוע הירי ניסה פלסטיני לרצוח לוחמי מג"ב בעיר העתיקה ונורה למוות.

מאז סוף חודש ספטמבר אירעו לפחות 14 פיגועים או ניסיונות פיגוע ברחבי הגדה המערבית, אולם זה שבעפרה ביום ראשון האחרון היה הראשון בחודש דצמבר. על פי עדים בזירת הירי הקטלני היום, המפגע ירד מרכב, ירה ונמלט. על פי הודעת דובר צה"ל, מדובר ב"חקיינות של האירועים הקודמים". בצה"ל לא בטוחים אם מדובר באותה חוליה שביצעה את הירי ממנו נרצח בנה של שירה איש-רן, שעודנה מאושפזת במצב קשה.

 

שירה ועמיחי איש-רן. האם מאושפזת במצב קשה. התינוק יולד אך לא שרד (צילום: YouTube)

 

בשעה זו מתנהל מצוד נרחב אחר היורים, המתמקד באזור רמאללה. במהלך החיפוש נמצאה מכונית נטושה, ובצה"ל חושדים כי היא שימשה את היורה ומסייעיו. יו"ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל, קרא "להחזיר את המחסומים בכל רחבי יהודה ושומרון". שר החינוך נפתלי בנט קרא "לגרש משפחות מחבלים" (מבלי לפרט לאן). ראש הממשלה (ושר הביטחון, ושלושה תיקים אחרים) הסתפק באמירות המקובלות על כך ש"מי שמנסה לפגוע בנו - דמו בראשו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE