הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ הופך את מנגנון החסות לילדים לא-מלווים לעוקץ נגד המתנדבים
מנגנון ה"חסות", במסגרתו שוהים חוקיים מארחים בביתם מבקשי מקלט והגירה קטינים שהופרדו מהוריהם הופך בידי ממשל טראמפ לכלי נוסף במלחמתו בהגירה - חוקית ולא חוקית כאחת

עונת החגים בארה"ב היא זו שבה כולם - אזרחים פרטיים, עסקים ורשויות - מצופים ומשתדלים לנהוג בחמלה ובנדיבות. אנשים תורמים זמן, כסף ומצרכים לארוחות חג לנזקקים, עסקים עושים מבצעים שונים ומשונים ונוהגים נדיבות רבה יותר ביישוב חובות ומחלוקות, נשיאים ומושלים מעניקים חנינות והמתקות עונש מתוקשרות ושופטים מוצאים סיבות, בתיקים בהם אפשר, לנהוג לפי מידת החסד יותר מאשר מידת הדין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במקום לעודד אנשים לתת להם בית (ולהוריד אותם מתקציב הממשל) מרתיעים כל מי שרק חושב על זה (צילום: CNN)

 

אבל בממשל טראמפ מסתבר שלא שמעו על המסורת הזו. שלשום הכריזה הסוכנות לאכיפת חוקי הגירה ומכס, הלא היא ICE זורעת האימה, כי אנשיה עצרו 170 מהגרים שבאו לתת חסות לילדים השוהים במעצר ממשלתי. מרגע שהוא מאושר, יכול נותן חסות, (Sponsor) לקחת את הילד שיתגורר אצלו, עד שבקשתו למקלט או מעמד מתבררת במערכת בתי המשפט להגירה.

השינוי הוא תוצאה של תקנה חדשה של המשרד לביטחון המולדת, אשר נכנסה לתוקף בקיץ האחרון. היא מאפשרת לרשויות ההגירה לבדוק את הרקע הפלילי והמעמד החוקי של כל מי שמנסה לתת חסות לילדים שהופרדו מהוריהם (או במיעוט המקרים, שבאמת הגיעו לגבול לבד). לרוב מדובר בהורים או קרובים שכבר נמצאים בארה"ב. במסגרת הכללים החדשים, נבדקים לא רק נותנים החסות אלא גם כל מי שמתגורר בביתם, כולל הסבתא.

ב-ICE מודים של-109 מן העצורים אין כלל עבר פלילי, לא להם ולא לבני ביתם. הסוכנות סירבה לגלות במה בדיוק פשעו 61 הנותרים. הסוכנות גם טוענת - ב-2018 - שאין ביכולתה לומר כמה מהם הורשעו בעבירות אלימות וכמה בעבירות אחרות.

 

האם ייתכן שהממשל מעדיף את זה ככה?? (צילום: KTSM.com)

 

גם לפני שינוי התקנה נבדק הרקע של המבקשים לתת חסות לקטינים לא-מלווים שהוחזקו על ידי הממשל. ההבדל, מעבר לכך שעד הממשל הנוכחי רובם המוחלט של הקטינים הללו באמת היו לא-מלווים, דהיינו קטינים מבוגרים יחסית, בגיל העשרה, שאכן עשו את הדרך הארוכה והמסוכנת לבדם.

הבדל נוסף ומשמעותי הוא שבתקופת ממשל אובמה המטרה של בדיקות הרקע לא היתה אכיפת הגירה, אלא רק לוודא שנותני החסות יעניקו לילדים בית בטוח, ירשמו אותם לבית הספר ויספקו להם עורך דין לצורך הופעותיהם בבית המשפט. במהלך חודש מאי לבדו הופרדו 658 ילדים מהוריהם ואכיפת הכללים החדשים משמעה החזקתם במעצר שבועות ואף חודשים נוספים.

הסנאטורית קמאלה האריס (דמוקרטית, קליפורניה) והסנאטור רון וויידן (דמוקרטי, אורגון) הגישו הצעת חוק שתחסום את ICE מלהשתמש בבדיקות הרקע של נותני החסות לצורך אכיפת הגירה. "כרגע, ילדים לא-מלווים מוחזקים במתקני מעצר או חיים בערי אוהלים, בחלקו של דבר בגלל חששם של נותני חסות פוטנציאליים מפני נקמנות מצד ICE. זהו מכשול בלתי מתקבל על הדעת להכנסתם של הילדים האלה לבתים בטוחים. בסופו של דבר, נישפט כחברה על האופן בו אנו נוהגים בילדים", אמרה האריס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE