הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התמודד עם הסופה "סנדי" ,לא רוצה להתמודד עם טראמפ: כריס כריסטי סירב לתפקיד ראש המטה
מושל ניו ג'רזי לשעבר נפגש עם הנשיא ודחה בנימוס את האפשרות להחליף את ג'ון קלי, שיעזוב בסוף השנה: "זה לא הזמן המתאים עבורי ועבור משפחתי". ג'ארד קושנר ממשיך להיות אפשרות ריאלית

מושל ניו ג'רזי לשעבר כריס כריסטי הודיע כי ביקש מהנשיא דונלד טראמפ לא לשקול אותו כמועמד לתפקיד ראש המטה שלו, כך מדווחת רשת CNN. כריסטי נפגש אתמול (חמישי) עם טראמפ,שבוחן מועמדים להחליך את ראש המטה שלו ג'ון קלי שצפוי לסיים את תפקידו בסוף החודש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תודה, אבל לא תודה. כריס כריסטי (צילום: AP)

בהצהרה שפרסם כתב כריסטי: "זה כבוד גדול לדעת שהנשיא שוקל את מועמדותי בחיפושיו אחר ראש מטה חדש. עם זאת, אמרתי לנשיא שעתה זה לא זמן טוב עבורי ועבור משפחתי לקחת עלינו את המשימה הרצינית הזו. על כן, ביקשתי מהנשיא שלא ימשיך להביא אותי בחשבון בשיקולי המינוי לתפקיד".

מוקדם יותר השבוע דווח שכריסטי מועמד לתפקיד ראש המטה בבית הלבן, בעיקר עקב ניסיונו כתובע ועל רקע חקירת התובע המיוחד רוברט מולר ומחוקקים דמוקרטים שדוחקים לפתיחת חקירות נוספות נגד טראמפ. לאחרונה דווח כי כריסטי מעוניין בתפקיד התובע הכללי וכי סיפר למקורביו שהוצע לו תפקיד המזכיר לבטחון המולדת במקומה של קירסטן נילסן הפורשת, אך הוא אינו מעוניין בו. כריסטי נחשב לדמות בכירה בממסד הרפובליקני. הוא מקורב לנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן והיה פעיל בקמפיין לנשיאות של טראמפ, אף שתחילה ניסה להתמודד על המועמדות הרפובליקנית בעצמו.

ראש המטה בבית הלבן אמנם אינו חבר קבינט, אך הוא בעל התפקיד הבכיר ביותר בבית הלבן ובעל השפעה ניכרת על חבר הסגל וחברי הממשל. כריסטי הוא מועמד נוסף בשרשרת אנשים שביקשו לא לקבל את התפקיד, אחרי שחבר הקונגרס מטעם צפון קרוליינה מארק מדוס וראש המטה של סגן הנשיא מייק פנס, ניק איירס, דחו את התפקיד.

 

גם ויתר. ראש המטה של סגן הנשיא, ניק איירס (צילום: AP)

המועמדות של כריסטי היא לכל הפחות אירונית על רקע הדיווחים כי טראמפ מעוניין למנות את חתנו ויועצו הקרוב ג'ארד קושנר לתפקיד. כריסטי היה זה שכתובע פדרלי בניו ג'רזי העמיד לדין את צ'ארלס קושנר, אביו של ג'ארד, בגין עבירות מס, הדחת עד ותרומות פוליטיות לא חוקיות. קושנר האב חתם על עסקת טיעון במסגרתה הודה בחלק מהסעיפים וריצה שתי שנות מאסר. על פי הדיווח ב-CNN, המועמדות של כריסטי לתפקיד העלתה את מפלס המתח בין קושנר הבן וטראמפ שכן אילו היה נבחר, קושנר ורעייתו איוונקה היו נדרשים לדווח לו מתוקף תפקידם כ "יועצים מיוחדים" לנשיא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE