הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאבטחי הגבול עיכבו את הטיפול הרפואי מהמהגרת בת השבע מגואטמלה שמתה ממכת חום
ג'קלין מאקין מתה ממכת חום לאחר שלא אכלה ושתתה במשך ימים. ממשמר הגבול נמסר כי צוותי החירום טיפלו בה רק עם הגיעה למתקן המעצר כשהיא כבר לא נושמת - שעה וחצי לאחר שהחלה להראות תסמינים

הילדה בת השבע שמתה במתקן של מאבטחי הגבול בדרום ארצות הברית לא קיבלה טיפול במשך כשעה וחצי מהרגע בו החלה להראות תסמינים, כך הודיעו היום (שישי) גורמים רשמיים מטעם רשויות ההגירה. בדיווח לא ניתן הסבר לשיהוי בטיפול בה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו (צילום: רויטרס)

 

ג'קלין מאקין מגואטמלה הגיעה עם אביה וקבוצה של כ-160 מהגרים נוספים לארצות הברית לפני מעט יותר משבוע. ב-6 בדצמבר הם נכנסו לניו מקסיקו באזור מבודד שידוע כאנטלופ וולס (Antelope Wells) ושם נעצרו על ידי כוחות משמר הגבול, ששיכנו אותם במתקן מעצר. לפני שהקבוצה העלתה על אוטובוסים לפינוי מהמקום לנקודת גבול אביה דיווח כי היא חולה ומקיאה. כשהגיעה למעבר הגבול שעה וחצי לאחר מכן, היא כבר לא נשמה. היא הוחייתה פעמיים על ידי צוות חירום והועברה במסוק לבית חולים באל-פאסו, טקסס, שם מתה מדום לב שנגרם ממכת חום כשאביה לצדה.

מאקין הייתה מיובשת באופן חמור בזמן מותה, אף שגורמים רשמיים טוענים כי למהגרים ניתנה גישה למים כשהגיעו לאנטלופ וולס. דוברת מטעם המחלקה לבטחון המולדת מסרה כי "לצערנו, למרות המאמצים המרובים שלנו והמאמצים המרובים של הצוות הרפואי שטיפל בילדה, לא הצלחנו למנוע מהטרגדיה הזו לקרות". גורמים במשמר הגבול ציינו כי הילדה לא אכלה או שתתה במשך ימים.

התקרית מעלה שאלות על הליכי הרפואה הדחופה במתקני משמר הגבול וכן על מדיניות ממשל טראמפ לעכב מהגרים ופליטים במעברי הגבול, באופן שמחייב אותם לבחור בין המתנה בת שבועות וחודשים בעיירות גבול מסוכנות ובין ניסיונות להכנס למדינה דרך אזורים מפוקפקים לאורך הגבול.

 

מהגרים בגבול ארה"ב-מקסיקו (צילום: AP)

 

נציב משמר הגבול קווין מקאלינן העיד ביום שלישי האחרון בפני הקונגרס שתחנות מעברי הגבול לא נועדו לטיפול בילדים. במהלך נובמבר, 25 אלף מהגרים הגיעו כחלק ממשפחה עם ילדים ולמעלה מ-5,200 ילדים חצו את הגבול ללא אפוטרופוס.לדברי מקאלינן, "התשתית שלנו לא מותאמת למציאות הזו. תחנות משמר הגבול ונקודות הכניסה שלנו נבנו כדי להתמודד בעיקר עם גברים מבוגרים שהגיעו לבד ונשלחו למעצר, לא משפחות או ילדים". לא ידוע אם מקאלינן ידע על מותה של מאקין, שפורסם רק אתמול,  בזמן עדותו.

סינתיה פומפה, בכירה במרכז הזכויות בגבול של האגודה לזכויות האזרח, אמרה ל-NBC כי מספר מקרי המוות בקרב המהגרים גדל בשנה האחרונה למרות ירידה במספר עוברי הגבול. לדבריה, "הטרגדיה הזו מייצגת את התוצאה הגרועה ביותר למה שקורה כשאנשים, כולל ילדים, מוחזקים בתנאים לא אנושיים. אי לקיחת אחריות ותרבות של אכזריות בתוך מחלקת משמר הגבול החמירו מדיניות שהובילה למותם של מהגרים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE