הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חקירת מולר - בדרך להיות אחת הרווחיות בהיסטוריה?
הבירור עד כמה התערבו הרוסים בבחירות 2016, ואם היה לקמפיין המנצח קשר להתערבות הזו, עלתה למשלם המסים כבר 25 מיליון דולר. החדשות הטובות? החקירה כבר שילמה על עצמה - ועוד

חקירתו של רוברט מולר עלתה מעט יותר מ-25 מיליון דולר ב-16 חודשי פעילותה הראשונים. כך דווח ב-CNBC. משרדו של התובע המיוחד פירסם שלשום (שישי) דו"ח הוצאות חדש שחשף כי ששת החודשים שבין תחילת אפריל לסוף ספטמבר עלו כ-4.5 מיליון דולר. יותר ממחצית הסכום הוצאה על שכר והטבות נלוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו סרט שכיסה את עלותו במרצ'נדייז עוד לפני שיצא לאקרנים. רוברט מולר (צילום: ABC)

 

מאז תחילת החקירה במאי 2017, חקירת השאלה אם רוסיה היתה קשורה לקמפיין טראמפ לנשיאות הניבה עד כה למעלה ממאה אישומים פליליים. על אף שהחקירה עולה ביוקר, היא למעשה כבר החזירה את עלותה ואף הניבה רווח של כמעט מאה אחוזים. איך? זוכרים את מאה האישומים? חלקם מלווים בקנסות כבדים - עד 48 מיליון שהממשל הפדרלי כבר הכניס בקנסות והחרמות בתוצאה מהעלמות המס שהתגלו במהלך החקירה.

פול מנאפורט, מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר, נידון לעונש מאסר בעוון קשירת קשר ושיבוש הליכים בספטמבר. כחלק מעסקת הטיעון שלו, הסכים מנאפורט להיפרד מסכום שמוערך ב-42 עד 46 מיליון דולר, כולל כ-22 מיליון בנדל"ן. במהלך התיק התברר כיצד העלים מנאפורט מס בשווי 15 מיליון דולר כשסייע להלבין 60 מיליון דולר בכסף רוסי ואוקראיני. מנאפורט הפר על פי התביעה את תנאי עסקת הטיעון שלו בכך שדיווח באמצעות עורך דינו לבית הלבן על תוכן שיתוף הפעולה שלו, והוא עשוי לעמוד בפני אישומים נוספים.

 

ניסה להתחכם, ועכשיו צפוי לאישומים נוספים. פול מנאפורט (צילום: CNN)

 

מוקדם יותר השבוע הודה עורך דינו האישי לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, בעבירות פיננסיות כולל תשלום דמי שתיקה לכוכבת פורנו (סטורמי דניאלס) ולדוגמנית עירום בפלייבוי (קארן מקדוגל) - לטענתו ועל פי עדויות שבידי התביעה, בהוראתו הישירה של הנשיא. כהן הסכים לשלם 1.4 מיליון דולר במסים שהועלמו, למסור נכסים בסך 500 אלף דולר, ולשלם עוד מאה אלף דולר כקנס.

לאורך החקירה מכנה הנשיא טראמפ את מאמצי צוותו של מולר "ציד מכשפות" וגינה את התובע המיוחד על עלותה הגוברת של חקירתו. אולם כפי שמסתבר, מדובר בחקירה מהסוג הנדיר שלא רק משלמת על עצמה, אלא מניבה רווח נאה למשלם המסים, שמקבל חזרה כספים שניסו להעלים ממנו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE