הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: 3 עובדים פוטרו לאחר שפרסמו תמונות היתוליות מאזור שריפת קאמפ
השלושה אמורים היו לנקות את אזור השריפה כחלק ממאמצי השיקום לאחר השריפה ההרסנית והקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה. בנוסף לפיטורים, הם צפויים לעמוד בפני חקירה פלילית

שלושה עובדים של חברות בנייה שנשכרו כדי לנקות את ההרס שהותירה אחריה שריפת קאמפ בצפון קליפורניה פוטרו אתמול (ראשון), והם צפויים לעמוד בפני חקירה פלילית, לאחר שאחד מהם פרסם ברשתות החברתיות תיעוד לא מחמיא של השלושה. כך הודיע חברת The Bigge Crane and Rigging שהעסיקה את השלושה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העובדים פוטרו לאחר שפרסמו את התמונות ברשתות החברתיות

על פי הודעת החברה, השלושה פוטרו בעקבות ההתנהגות ה"מתועבת" שלהם במהלך ניקיון מחוז ביוט שחלק גדול ממנו נהרס בשריפה ההרסנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה.

דובר של משטרת פרדייס אישר כי הרשויות פתחו בחקירה פלילית בעקבות התנהגות העובדים, ובשלב מתייעצים הגורמים השונים עם התביעה המחוזית.

בתמונות, שפורסמו בפייסבוק, נראים משתטים בבתים שנשרפו באש. על פי גורמים רשמיים, השריפה כילתה יותר מ-150 אלף אקר.

 

המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד העובדים

באתר התמונות, ששותפה בפייסבוק גם על ידי עיריית פרדייס, אחד העובדים יושב על תיבת דואר בצורה של כבאית, והיא מופיעה יחד עם הכיתוב: "נסעתי היום בכבאית".

בתמונה אחרת נראים העובדים עושים כאילו הם נוהגים ברכב שטח שנשרף כמעט כליל. באחרת, נראה חתול מת עם בקבוק ליד פניו ועם הכיתוב: "אחי.. רק רציתי להירגע עם האחוקים שלי, שתיתי קצת ובום… פרצה שריפה".

חברת הבנייה פרסמה שלשום בפייסבוק כי התנהגות העובדים "אינה הולמת את ערכי החברה ואת הקוד האתי" היא הוסיפה כי נפגעי השריפה "סבלו מעלבון צורב בנוסף להרס הרב".

שריפת קאמפ, שפרצה ב-8 בנובמבר והוכלה סופית לקראת סוף החודש, גרמה למותם של 85 בני אדם, ופגעה או הרסה כ-14 אלף בתים ומבנים אחרים. העיר פרדייס, בה מתגוררים כ-27 אלף בני אדם, נהרסה כמעט לחלוטין.

 

"נסעתי היום בכבאית". אחת התמונות המפלילות

בשלב מסוים במהלך השריפה היו יותר מ-1,300 בני אדם רשומים כנעדרים בשל השריפה, אולם המספר הזה הצטמצם רבות.

מספר ימים של גשם סייעו ללוחמי האש להשתלט על הלהבות, אך עוררו חשש מפני שטפונות ומפולות בוץ לאחר כל ההרס. כעת מצפות הרשויות כי פינוי האפר ופסולת רעילה אחרת שהותירה הדליקה מאחוריה תהיה המאמץ הגדול ביותר מסוג זה שנוסה במדינת הזהב אי-פעם.

כמות הפסולת צפויה לגמד את זו שפונתה בשריפות צפון קליפורניה אשתקד. מאמץ זה הוביל לפינוי של למעלה משני מיליון טונות של פסולת רעילה מששת אלפים נכסים ברחבי שבעה מחוזות במדינה: סונומה, נאפה, לייק, מנדוסינו, ביוט, יובה ונבדה.

 

החתול לא שרד, והפך לבדיחה עבור העובדים

רשויות המחוז, המדינה והפדרלית החלו בתהליך הסרת האפר הרעיל ושאר פסולת, והם עושים זאת ללא עלות לבעל הנכס. ברוב המקרים, כשמונים אחוזים מבעלי הנכסים מעניקים לנציגי הממשלה רשות לבצע את עבודות הניקוי, בעוד הנותרים מעדיפים, מסיבות שונות, לבצע זאת בעצם ועל חשבונם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE