הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דוח של ה-CDC: מספר ההרוגים כתוצאה מכלי נשק הגיע לשיא של 40 שנים
קרוב ל-500 ממקרי המוות נגרמו בטעות, ואת הרשימה מובילים אלו ששמו קץ לחייהם. ה-NRA ניצל את ההזדמנות להתנגד לחוקי נשק נוקשים. שרת החוץ לשעבר קלינטון תהתה: "מה קרה לנו?"

מקרי מוות כתוצאה מכלי נשק הגיע בשנה שעברה לשיא של 40 שנים. כך עולה מנתונים של המרכז למניעת מחלות. על פי הנתונים, קרוב ל-40 אלף בני אדם נהרגו באירועים הקשורים לכלי נשק בארצות הברית. רק לשם ההשוואה, בשנת 1999 נהרגו רק 29 אלף בני אדם בשל אירועים דומים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השנה שעברה הייתה בין המדממות ביותר בארצות הברית בשל מספר גבוה של מעשי ירי המוניים. באוקטובר אשתקד, אדם אחד פתח באש על 22 אלף צופים בהופעה. הוא רצח 58 בני אדם ופצע קרוב ל-500. חודש לאחר מכן, אדם אחד רצח 25 בני אדם ועובר שעוד לא נולד בכנסייה בטקסס.

יותר מחצי מ-40 אלף ההרוגים של שנת 2017 היו כתוצאה מהתאבדות, ושליש מרצח, כך עולה מהנתונים של ה-CDC. האוכלוסיה הלבנה בארצות הברית מחזיקה בשיעור הגבוה של התאבדויות בנשק עם 14 מקרי מוות לכל 100 אלף איש. האוכלוסיה השחורה אחראית לרוב מעשי הרצח החמושים.

קרוב ל-500 ממקרי המוות נגרמו בטעות, בעוד ש-533 מקרים נבעו מ"התערבות חוקית ופעילות מלחמה", כך על פי נתוני המרכז.

ה-NRA הגיב לנתוני ה-CDC בציוץ בטוויטר וניצל את ההזדמנות כדי להעביר מסר של התנגדות לחוקי נשק. "הנתונים ברורים. חוקי נשק אינם התשובה", פרסם הארגון, "אם אנחנו רוצים למנוע עוד מעשי אלימות נוראיים, המנהיגים שלנו צריכים להפסיק להסית נגד אנשי ה-NRA ולמצוא פתרונות שמצילים חיים".

גם שרת החוץ לשעבר הילארי קלינטון התייחסה לנתונים ושאלה: "מה קרה לנו? זו לא אמורה להיות בעיה בכלל, ובטח שלא להתגבר". חברת הקונגרס לשעבר גבריאל גיפורדס, דמוקרטית מאריזונה, שהייתה תומכת גדולה של חוקי נשק נוקשים לאחר שנורתה בראשה וכמעט איבדה את חייה בשנת 2011, אמרה כי הנתונים "מזכירים לנו כמה חיים הורסת משבר האלימות החמושה בכל שנה - ומדוע כל כך הרבה אמריקנים דורשים לנקוט בפעולה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE