הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלחץ הצליח - AirBnB לא תיישם את החלטתה שלא לפרסם מודעות להשכרה בהתנחלויות
גם חוקיהן של 26 מדינות נגד החרמת ישראל עזרו להפוך את ההחלטה. ההודעה הגיעה לאחר פגישה של סגן נשיא החברה, כריס להיין, עם שר התיירות של ישראל, יריב לוין

חברת AirBnB השעתה לתקופה לא ידועה את יישום החלטתה להסיר מודעות להשכרת דירות, בתים ויחידות דיור לתקופות קצרות בשטחי הישובים הישראליים בגדה המערבית. החברה הוציאה הודעה ברוח זו לאחר שנציג בכיר מטעמה נועד לפגישות בנושא עם שר התיירות של ישראל, יריב לוין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"תמשיך בדיאלוג" - וכ-200 תושבי התנחלויות ימשיכו ליהנות משירותי החברה ולהשכיר דרכה

 

החברה, ששלחה לשיחה את סגן הנשיא שלה כריס להיין, הודיעה כי "החברה תמשיך בדיאלוג עם ממשלת ישראל". לוין אמר בתגובה כי ההודעה היא "צעד בכיוון הנכון" והוסיף כי ימשיך "לפעול כדי לוודא שכל אזרחי ישראל זוכים ליחס שוויוני, ולחזק את התיירות בישראל, כולל ביהודה ושומרון".

כפי שדיווחנו בשעתו, הסאגה החלה ב-19 בנובמבר השנה, אז הכריזה החברה, שעשתה מהפכה בתחום המלונאות והאירוח אפשרה לאנשים לממן את נסיעותיהם לחו"ל באמצעות השכרת בתיהם לתקופה קצרה בשעה שהם נעדרים, וכן להשכיר חדרים, דירות ויחידות דיור לתקופות קצרות, כי לא תפרסם עוד מודעות להשכרה בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, הנחשבות ברוב העולם למנוגדות לחוק הבינלאומי.

השר הישראלי לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, פנה בעקבות המהלך של החברה לחמישה מושלי מדינות בארה"ב וביקש כי יפעלו נגד ההחלטה. ארדן כינה את החלטת איירבנב "תצורה חדשה של פעילות אנטישמית" וביקש מן המושלים לשקול לדבר נגד הצעד ו"לנקוט בכל צעד רלוונטי אחר, כולל בנוגע ליחסי מסחר.."

 

החברה תמשיך לפרסם מודעות מההתנחלויות - ומדינות כמו קליפורניה לא יציקו לה

 

המושלים אליהם פנה ארדן היו מושל ניו יורק אנדרו קואומו, מושל קליפורניה היוצא ג'רי בראון, מושל אילינוי היוצא ברוס ראונר, מושל מיזורי מייק פרסונס והמושל הנבחר של פלורידה, רון דסנטיס. על פי דיווח כאן, תאגיד השידור הציבורי בישראל, מספר ימים לאחר שקיבל את המכתב, המליץ ראונר לקרן ההשקעות של אילינוי להפסיק להשקיע בחברה.

26 מדינות כבר העבירו חוקים האוסרים להחרים את ישראל. רוב החוקים האלה אוסרים רק על החרמת ישראל כולה, אולם החוק של אילינוי הוא בין אלה האוסרים במפורש גם על החרמת הנוכחות הישראלית בגדה המערבית. לאיירבנב 22 אלף משכירים ברחבי ישראל, ורק כ-200 מהם נמצאים בהתנחלויותairbnb

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE