הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חושף: שיעור הצעירים שמעשנים סיגריות אלקטרוניות נמצא בעלייה גורפת
סקר ממשלתי מצביע על נתונים מדאיגים מאוד בקרב צעירים, כאשר עלייה של 35% נרשמה בעישון בקרב תלמידי תיכון לעומת השנה שעברה. אחד מתוך כל חמישה תלמידים סיפר שעישן בחודש האחרון, רוב מוחלט של תלמידי כיתות ח' מצליחים להשיג את המוצר בקלות יותר מאשתקד

כמות התלמידים הלומדים בכיתה י"ב ברחבי ארצות הברית אשר השתמשו בסיגריות אלקטרוניות בשלושים הימים האחרונים עלתה ב-20.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מסקר חדש שפורסם היום ע"י המכון הלאומי למאבק בשימוש בסמים (National Institute on Drug Abuse).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צעירה מעשנת סיגריה אלקטרונית (צילום: Getty Images)

 

המכון החל לבדוק את הנתונים לפני 44 שנים, והעלייה בכמות התלמידים בכיתות י' וי"ב אשר מעשנים סיגריות אלקטרוניות היא הגדולה ביותר שנרשמה, גם כאשר בוחנים את השימוש מול סמים קשים. מדובר מכון השייך לממשל הפדרלי ותקציבו עולה על מיליארד דולר. מדי שנה הוא מפרסם את הסקר שלו בנוגע לשימוש בחומרים אסורים, ביניהם מריחואנה, אלכוהול ואופיואידים. המכון מבצע את הסקר באמצעות 44,000 תלמידים מהכיתות ח', ט' וי"ב בבתי ספר פרטיים וציבוריים ברחבי המדינה.

על פי הסקר, בשנה האחרונה נרשמה עלייה של 35% בכמות תלמידי התיכון המשתמשים בסיגריות אלקטרוניות. הסיגריות הללו הן נושא למחלוקת כבר תקופה ארוכה, ובחודש שעבר החליט מנהל המזון והתרופות (FDA) לפרסם הנחיות חדשות בנוגע למוצרי הטבק השונים. בסקר של השנה נאמר כי העלייה בכמות המשתמשים קשורה לנגישות של אותם מוצרים. כך למשל, רוב תלמידי כיתות ח' ו-י' סיפרו כי קל יותר להשיג את הנוזל (ובו הטבק) מאשר בשנה שעברה.

כתוצאה מהלחץ שהופעל עליה מצד ה-FDA, חברת Juul, אחת מיצרניות הטבק לסיגריות אלקטרוניות, הודיעה על שורה של שינויים, לרבות ההסרה מהמדפים של טעמים מסוימים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE