הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתן גזר הדין של מייקל פלין נדחה לבקשת סנגוריו
היועץ לבטחון לאומי לשעבר בממשל טראמפ הודה ששיקר בחקירה פדרלית ושיתף פעולה באופן נרחב עם חקירת התובע המיוחד רוברט מולר, שהמליץ כי לא ייגזר עליו מאסר. השופט בהקראת גזר הדין: "מעשיך חתרו נגד כל מה שהדגל מייצג. מכרת את מדינתך"

גזר הדין של מייקל פלין לא יינתן היום (שלישי), לבקשת סנגוריו ובהסכמת התובעים. היועץ לבטחון לאומי של דונלד טראמפ לשעבר הגיע הבוקר (שלישי) לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון הבירה לקראת מתן גזר דינו באישומי מתן עדות שקר במהלך חקירה פדרלית. פלין הודה במעשים לפני כשנה כחלק מעסקת טיעון, במסגרתה התחייב למסור עדות ופרטים על יחסי קמפיין טראמפ ורוסיה. לאחר הפסת הצהרים ביקשו סנגוריו לדחות את מתן גזר הדין כדי לבחון מחדש את הודאתו. התובעים לא התנגדו והושפט הודיע כי אין בעיה מבחינתו. הצדדים יעדכנו את בית המשפט על התקדמות התיק במרץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גזר הדין נדחה. מייקל פלין (צילום: AP)

לפני הפסקת הצהרים הטיל השופט אמט סאליבן ספק בהודאתו של פלין מאחר שהוא טען כי לא הוזהר כראוי במהלך התשאול שלו ולא נועץ בעורך דין. לדברי הסופט סאליבן, "אני לא זוכר מקרה שבו בית המשפט קיבל עסקת טיעון מאדם שהמשיך לטעון לחפותו", ועל כן החליט לתשאל את פלין כדי לוודא שהוא עומד מאחורי הודאתו. פלין הגיב כי הוא לא חושש מכניסה לעסקת הטיעון והדגיש כי במהלך תשאולו בינואר 2017, "היה מודע" שלשקר לבולשת הפדרלית (FBI) זה פשע. לאחר מכן הוסיף פלין כי הוא מרוצה מהייצוג המשפטי שלו, לא מבקש זמן נוסף להתייעץ עמם ולא מעוניין בהתייעצות עם עורך דין נוסף.

"האם אתה ממשיך לקחת אחריות על הצהרות השקר?", שאל השופט. "כן, כבוד השופט", הגיב פלין. השופט קיבל את עסקת הטיעון.

 

סוכן זר בלתי מורשה מתדרך מהבית הלבן? פלין (צילום: CNN)

לאחר שקיבל את עסקת הטיעון, לא חסך השופט סאליבן את שבטו מפלין: "לאורך הדרך, היית סוכן לא רשום של מדינה זרה שעבד כיועץ לבטחון לאומי של נשיא ארצות הברית. זה חותר תחת כל מה שהדגל ניצב כאן מייצג. בגדול, מכרת את מדינתך". עם חזרת הדיון מהפסקת צהרים חזר בו השופט מההאשמות בבגידה נגד פלין ואמר כי הן לא היו מדויקות, בעיקר משום שעבירותיו של פלין בוצעו טרם כניסתו לבית הלבן. בפתיחת הדיון אמר השופט סאליבן כי מדובר במקרה "מאוד ייחודי" וכי הוא נזהר לא להגיד דברים שאסור שיופיעו בפרוטוקולים ציבוריים. הוא הוסיף כי הבוקר הוגש לבית המשפט מסמך נוסף תחת חיסיון הנוגע לפלין, אך לא הרחיב בנוגע אליו. עוד אמר השופט כי מעשיו של פלין "חמורים מאוד" בהתחשב בפוזיציה בה היה כשביצע אותם.

פלין שיתף פעולה באופן נרחב עם חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 של התובע המיוחד רוברט מולר וכן עם חקירה נוספת אחת לפחות של משרד המשפטים. הוא הודה כי שיקר בנוגע לשלושה נושאים, בין היתר בנוגע לדיוני מדיניות שערך עם שגריר רוסיה בארצות הברית לשעבר סרגיי קיסליאק במהלך תקופת המעבר בין הממשלים לאחר נצחון טראמפ בבחירות. פלין הודה גם כי שיקר בנושא קידום אינטרסים טורקיים מול הממשל. לדברי התובעים, שיתוף הפעולה הוביל "עדים מקורבים נוספים לשתף פעולה עם חקירת מולר", ועל כן המליצו כי על פלין לא ייגזר עונש מאסר. פרשנים העריכו כי גזר דינו לא יכלול מאסר בפועל.

 

המליץ על גזר דין ללא מאסר בפועל. התובע המיוחד רוברט מולר (צילום: GettyImages)

עונשו הקל יחסית של פלין הוא עדות לגמישות של מולר כלפי נאשמים, אם אלה מוכנים לשתף פעולה באופן נרחב, אך גם להיעדר החומרה היחסי של פשעיו. אחרי הכל, הוא מואשם אך ורק בשקרים בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות 2016 - או לאחר מכן - ולא בחלק מהמעורבות עצמה.

מוקדם יותר הבוקר צייץ טראמפ כי הוא מאחל הצלחה לפלין בשימוע גזר הדין: "יהיה מעניין לראות מה יש לו להגיד, למרות לחץ עצום שמופעל עליו, על המעורבות הרוסית בקמפיין הפוליטי הגדול – וכמובן, מצליח – שלנו. לא הייתה התערבות!".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE