הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צעד קטן בכיוון הנכון: תקנה פדרלית חדשה תאסור לחלוטין את השימוש בהתקני Bump Stock שהופכים נשק רגיל לנשק אוטומטי ומסוכן במיוחד
ההתקנים שמסייעים להפוך כלי נשק חצי אוטומטיים לאוטומטים ייאסרו בשימוש ברחבי ארצות הברית, אחרי שעשר מדינות שונות כבר קידמו חקיקה נגדם. ההתקנים שימשו את היורה בטבח בלאס וגאס, בו נרצחו 58 בני אדם ומאות נפצעו

הממשל הפדרלי יאסור החל ממרץ שימוש ב-Bump stocks, התקנים שמשפרים כלי נשק באופן שופך אותם מחצי אוטומטיים לאוטומטיים. בכיר במשרד המשפטים אישר לסוכנות הידיעות AP כי ההתקנים יאסרו לשימוש על פי חוק פדרלי בכל רחבי ארצות הברית בתוך שלושה חודשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שימש את היורה. זירת הטבח בלאס וגאס (צילום: GettyImages)

התקני Bump stock עמדו במוקד הדיון הציבורי בנושא פיקוח על כלי נשק מאז שהתגלה כי הם שימשו את הרוצח בירי ההמוני שאירע בפסטיבל המוזיקה בלאס וגאס באוקטובר 2017. באירוע נהרגו 58 בני אדם ונפצעו מאות, במה שהיה אירוע הירי ההמוני הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית. על פי הדיווחים, ההתקנים סייעו ליורה ותרמו לחומרת האירוע ולמספר ההרוגים הגבוה כל כך.

התקנה שנחתמה הבוקר (שלישי) על ידי התובע הכללי בפועל מתיו וויטאקר תכנס לתוקף מלא בתוך תשעים יום, כלומר לקראת סוף מרץ. החתימה מסכמת תהלך שהחל במרץ האחרון, אז הודיע הנשיא דונלד טראמפ כי ממשלו יאסור את השימוש בהתקנים שהופכים לדבריו "כלי נשק חוקיים למכונות לא חוקיות". המהלך נולד בשיאה של מחאת March For Our Lives שהובילו ניצולי הירי ההמוני בתיכון דאגלס שבפארקלנד, פלורידה, ועל רקע דרישה הולכת וגוברת להחמיר את הפיקוח על כלי הנשק בארצות הברית.

בחודש אפריל הודיעה היצרנית הגדולה ביותר של התקנים כאלו בארצות הברית, Slide Fire Solutions, כי תפסיק לייצרם ולקבל הזמנות לרכישתם. המלאי שנותר ברשותה הועבר לשיווק על ידי חברה אחרת.

ככה הם עובדים. התקני Bump Stock (מקור: AP)

לאחר ההודעה של טראמפ במרץ פרסמה הרשות הפדרלית לפיקוח על טבק, אלכוהול וכלי נשק (ATF) שימוע ציבורי בדבר ההצעה לאסור את ההתקנים משפרי הירי וקיבלה יותר מ-35 אלף תגובות. לצד הניסיונות לקדם חקיקה פדרלית בנושא, כפי שארע היום, עשר מדינות שונות בארצות הברית קידמו חקיקה משלהן שתגביל את האפשרות לשאת את ההתקנים. עם כניסת החוק החדש לתוקף, אנשים שכבר מחזיקים בהתקן יידרשו למוסרו ל-ATF או להורסם באופן בלתי הפיך.

בחודשים הקרובים החקיקה עשויה להתקל באתגרים משפטיים ועתירות מצד תומכי הזכות לשאת נשק, במיוחד אלו התנגדים לכל חקיקה או רגולציה בנושא. לדברי הבכיר במשרד המשפטים, המשרד וה-ATF ערוכים לכל התמודדות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE