הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: ארצות הברית שוקלת לסגת לחלוטין מסוריה
ברחבי סוריה ישנם רק כמאתיים חיילים, אך מדובר בלוחמי יחידות מיוחדות שפועלים יחד עם מיליציות מקומיות. מעבר לכך, רוב התקיפות האמריקניות בסוריה שסועת הקרבות נעשו מהאוויר

ארצות הברית שוקלת להוציא את כל כוחותיה מסוריה, לאור סיום המבצע לכיבוש מחדש של השטחים שנתפסו בידי ארגון הטרור דאעש. כך אמרו היום גורמים בכירים לסוכנות הידיעות רויטרס. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוחות אמריקניים בסוריה. צילום ארכיון

החלטה כזאת, אם תאושר, תטיל צל על הנחת המוצא של השארת כוחות צבאיים לטווח ארוך בסוריה, דבר שקיבל תמיכה משר ההגנה ג'ים מאטיס ומבכירים אחרים בוושינגטון, כדי למנוע מדאעש להופיע מחדש.

תזמון הנסיגה מסוריה אינו ברור, והמקור ששוחח עם סוכנות הידיעות לא פירט עוד פרטים לגבי תאריך היעד. עדיין לא ברור גם מתי התכנית הזו תפורסם באופן רשמי.

ארצות הברית מחזיקה כיום כאלפיים חיילים בסוריה, רבים מהם לוחמי יחידות מיוחדות שפועלים עם מיליציות כורדיות וערביות במדינה.

שיתוף הפעולה עם צבא סוריה החופשית בשנים האחרונות הוביל לתבוסת דאעש בסוריה, אך עורר את חמתה של טורקיה, החברה בברית נאט"ו. אנקרה רואה בכוחות הכורדים שפועלים עם ארצות הברית בעלי ברית של המחתרת הכורדית שפועלת בתוך שטחה.

הדיונים בנוגע לעתיד חיילי ארצות הברית בסוריה בא על רגע האיום של אנקרה לפתוח במתקפה חדשה בסוריה. כיום, החיילים האמריקנים במקום נחשבים לגורם מייצב ואף ריסנו את טורקיה מול הכוחות הכורדיים.

נסיגה מלאה של הכוחות האמריקנים מסוריה עדיין תותיר לארצות הברית נוכחות צבאית לא מעטה באזור, כולל 5,200 חיילים שנמצאים בגבול עם עירק.

 

"לנצח את הקרב, ואז לנצח את השלום". המתנגד לנסיגה, שר ההגנה ג'ים מאטיס

חלק גדול מהתקיפות האמריקניות בסוריה נעשו על ידי כלי טיס שהמריאו מקטר או ממקומות אחרים במזרח התיכון.

מאטיס, יחד עם בכירים נוספים במשרד ההגנה, חוששים זה זמן רב מעזיבת הכוחות את סוריה לפני שייחתם הסכם שישים סוף למלחמת האזרחים בסוריה, שגרמה למותם של מאות אלפי בני אדם, וגרמה לכחצי מאוכלוסית סוריה שלפני המלחמה, כ-11 מיליון בני אדם, להיעקר מבתיהם.

בחודש אפריל אמר מאטיס כי "אנחנו לא רוצים פשוט לצאת משם לפני שהדיפלומטים השיגו את השלום. אתה מנצח את הקרב, ואז אתה מנצח את השלום".

כעת, כשהוא לא מחזיק בטריטוריה משל עצמו, ארגון דאעש צפוי לעבור למלחמת גרילה נמוכת עצימות. נסיגה של ארצות הברית עשויה לתת רוח גבית לארגון. במידה והוא יתפוס שטחים מחדש, הנשיא טראמפ צפוי לעמוד בפני ביקורת קשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE