הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בואינג מעריכה כי מצאה שוק יעד שיכניס לה מאות מיליארדי דולר
על פי ההערכות של ענקית התעופה האמריקאית, חברות התעופה השונות מהודו עתידות להזמין יותר מאלפיים מטוסים בשנים הקרובות. בואינג צפויה להכניס לא פחות מ-320 מיליארד דולר לקופתה במהלך תקופה זו

יצרנית המטוסים האמריקאית, בואינג, מחפשת להרחיב את נוכחותה בהודו, וזאת על רקע התחזית לפיה חברות תעופה מהמדינה הדרום-אסייתית צפויות לרכוש עד 2,300 מטוסים חדשים בעשרים השנים הקרובות, עסקאות שעשויות להניב הכנסה של 320 מיליארד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אייר אינדיה", חברת התעופה הגדולה בהודו (צילום: Shutterstock)

 

הערכה זו, כ-2,300 מטוסים, מהווה תוספת של 9.5% לעומת התחזית של השנה שעברה, אז בואינג ציפתה לייצר ולמכור כ-2,100 מטוסים בשוק ההודי. מומחי תעופה מסבירים כי השוק בהודו הוא אחד משווקי התעופה שמתפתחים במהירות הגבוהה ביותר בעולם. כך למשל, בשנים האחרונות חל גידול של מעל ל-20% בכמות הנוסעים בטיסות פנימיות במדינה.

בואינג מעריכה כי שוק התעופה ההודי יהיה השלישי בגודלו כבר בתוך כשנתיים-שלוש. הגידול הרב בכמות חברות התעופה, בעיקר כאלה שמבצעות טיסות "לואו קוסט" כמו GoAir, גורמת לביקוש רב למטוסים יעילים וחדשים, למשל הבואינג 737MAX. בעקבות הביקוש הרב, ההערכה של בואינג היא שמטוסים מסוג זה יהוו 84% מסך ההזמנות למטוסים חדשים בהודו, הרבה מעבר לממוצע העולמי.

 

320 מיליארד דולר בעשרים השנים הקרובות (צילום: Shutterstock)

 

"אייר אינדיה" היא ללא ספק חברת התעופה הגדולה במדינה, עם 118 מטוסים הטסים ל-94 יעדים ברחבי העולם. כזכור, אייר אינדיה השיקה מחדש מוקדם יותר השנה את הקו שלה לתל אביב, וזאת לאחר שנטשה את השוק הישראלי בשלהי שנות ה-90. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE