הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה נוספת לפייסבוק: התובע הכללי של מחוז קולומביה הגיש נגדה תביעה בפרשת קיימברדיג' אנליטיקה
התובע הכללי של מחוז קולומביה תובע את הרשת החברתית בגין הפרת פרטיות משתמשיה: "פייסבוק הונתה את המשתמשים בנוגע למי שיש לו גישה לנתונים שלהם". פייסבוק: "נשמח להתמודד מול התובע הכללי בושינגטון ובכל מקום אחר"

התובע הכללי של מחוז קולומביה, בו שוכנת וושינגטון הבירה, הגיש תביעה נגד פייסבוק מאחר שאיפשרה לחברת הייעוץ קיימברידג' אנליטיקה לכרות מידע על עשרות מיליונים ממשתמשי הרשת. זהו הצעד הראשון של התובע, קארל ראצין, בדרך להעניש את הרשת החברתית הפופולארית. בהצהרה שמסר אמר ראצין, "פייסבוק נכשלה בלהגן על פרטיות משתמשיה והונתה אותם בנוגע למי שיש לו גישה לנתונים שלהם ומה נעשה בהם". ההאשמה הרשמית של ראצין נגד פייסבוק היא הפרה של תקנות הגנת הצרכן של מחוז קולומביה וראצין דורש מבית המשפט כי ישית על החברה פיצויים בגין הפרה זו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פייסבוק הונתה את משתמשיה. התובע הכללי של מחוז קולומביה, קארל ראצין (צילום: AP)

בחודש מרץ האחרון נחשף על ידי הניו יורק טיימס וגופים אחרים שקיימברידג' אנליטיקה, שמקום מושבה היה אז בלונדוןו, השתמשה באופן בלתי ראוי בפרטיהם של כ-87 מיליון משתמשי פייסבוק. החברה, לה היו קשרים עם צוות הקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ, השתמשה בנתונים שאספה לבניית פרופילים של המצביעים האמריקאים והתאמת התכנים שהוצגו בפניהם על מנת להטות את דעתם הפוליטית. קיימברידג' אנליטקה פשטה מאז רגל וחדלה מפעילות.

הדיווחים משכו את תשומת לבם של מחוקקים ורגולטורים בארצות הברית ובאירופה, שדרשו מראשי החברה הסברים למעשיה של קיימברידג' אנליטיקה, כמו גם תשובות לשאלות כיצד בכוונת החברה לנהוג בפרטיהם של כ-2.2 מיליארד משתמשיה ברחבי העולם ולהבטיח את פרטיותם. משרד המשפטים וה-FBI פתחו בחקירה נגד קיימברידג' אנליטיקה וביולי האחרון פייסבוק, שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בניו יורק, דיווחה למשקיעיה כי החקירה הפדרלית התרחבה אליה. יושב ראש ומנכ"ל החברה מארק צוקרברג פתח במסע דילוגים בין פרלמנטים ברחבי העולם, אליהם זומן לעדות ומתן דין וחשבון על מעשי החברה.

 

מסע דילוגים גלובלי למסירת דין וחשבון. מארק צוקרברג בעדותו בקונגרס (צילום: NBC)

בבריטניה המחוקקים והרגולטורים היו זריזים בהענשת פייסבוק וכבר ביולי החברה נקנסה בחצי מיליון פאונד – כ-660 אלף דולר, לפי השער דאז – בגין האיסוף הבלתי ראוי של נתוני משתמשיה. נציב המידע בבריטניה מסר אז כי "פייסבוק פעלה בניגוד לחוק בכשלונה להגן על המידע של אנשים. מצאנו גם שהחברה כשלה בשקיפות בנוגע לשימוש שנעשה במידע זה".

מפייסבוק נמסר בתגובה כי היא בוחנת את התביעה ו "אנו מצפים להמשיך את הדיונים שלנו עם התובעים הכלליים בוושינגטון ובכל מקום אחר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE