הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגיפת אופיאודיים של איש אחד - הרופא ממחוז אורנג' שמרשמיו זרעו נתיב מוות
ד"ר זזונג אהן פאם מאירביין שבמחוז אורנג' צבר כמיליון דולר בשנה מכתיבת מרשמים לאוקסיקודון ואופיאודיים אחרים לכל המוכן לשלם. המרשמים שלו מקושרים לשורה ארוכה של פשעים ומקרי מוות

רופא ממחוז אורנג' נעצר בחשד שמכר חומרים נרקוטיים רבי עוצמה לאדם החשוד במעורבות בתאונה שנגרמה תחת השפעת הסם והביאה למותו של קפטן כבאים בקוסטה מסה, כמו גם במכירת סמים לחמישה אנשים שמתו ממנת יתר. כך הודיעו בכירים מקומיים במשרד המשפטים הפדרלי שלשום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הביע דאגה" מכך שהתרופות שרשם התגלגלו לידיו של הרוצח מהבורדרליין. ד"ר דזונג אהן פאם (צילום: עמודו באתר ילפ)

 

ד"ר דזונג אהן פאם, בן 57, עומד בפני אישומים פדרליים של סחר בסמים ושני אישומים של הפצה בלתי חוקית של אוקסיקודון ומתן מרשמים לחומרים מבוקרים שלא במהלך התנהלות מקצועית רגילה וללא מטרה רפואית ראויה.

פאם, תושב טוסטין, נהג על פי האישומים לכתוב מרשמים ל"מטופלים" כביכול, שהיו בעצם מכורים לסמים או שהיו מוכרים את הסמים בשוק השחור. הרופא, בעלי מרפאת אירוויין וילג' ארג'נט קייר, סיפק את הסמים למטופליו ללא בדיקה רפואית כלשהי, ולפחות חמישה אנשים שקיבלו ממנו מרשמים למשכך הכאבים המסוכן מתו ממנת יתר בין 2014-2017.

 

הקליניקה למרשמים ב-100 עד 150 דולר לחתיכה, בלי בדיקה ובלי שאלות (צילום: KTLA)

 

"מקרה זה מדגים בבהירות ובאופן טראגי את הסכנה בסוחרי סמים החמושים בפנקס מרשמים", אמר התובע הפדרלי ניק האנה. "הרופא הזה מואשם בהצפת דרום קליפורניה בכמויות עתק של אופיואידים וסמים מסוכנים אחרים בכך שכתב מרשמים לסמים שהוא ידע היטב שיגיעו לרחוב". פאם נעצר בידי סוכני ה-DEA, הסוכנות לאכיפת חוקי הסמים, בתום חקירה שהחלה -2015.

תצהיר בן 71 עמודים שהגישה ה-DEA קושר את פאם לשני מקרי פשע בולטים באזור לאחרונה. הראשון הוא דריסתו למוות של קפטן הכבאות וההצלה של קוסטה מסה, מייק קרזה. האיש שפגע בו ברכבו, סטיבן טיילור סקארפה ממישן וייחו, סיפר לשוטרים שהיה תחת השפעת תרופות שרשם לו פעם. ברכבו נמצאו מספר בקבוקים של תרופות מרשם.

המקרה השני הוא הטבח בבר הבורדרליין בת'אוסנד אוקס בשבעה בנובמבר השנה. בטלפונו של פאם נמצאה הודעת טקסט בה "הביע דאגה" מכך שתרופות שרשם פאם לאדם לאחר נמצאו ברשותו של הרוצח, שנטל את חייהם של 12 אנשים.

 

אזכרה לאחד הקורבנות בטבח בבורדרליין. קורבן של הרוצח - ובעקיפין של מחלק האופיואידים? (צילום: גטי)

 

סך הכל הפקיד פאם, שנהג לגבות בין 100 ל-150 דולר לביקור ב"קליניקה" שלו בג'פריז רואד שבאירביין, יותר מחמישה מיליון דולר בחשבונות על שמו ועל שם רעייתו בין 2013-ספטמבר 2018. זאת בנוסף ל-1.7 מיליון דולר בתקופה זו, שקיבל כתשלום מחברות ביטוח.

בתי המרקחת של CVS הפסיקו למלא את מרשמיו של ד"ר פאם, לאחר שהגיעו למסקנה שאין הצדקה לכמויות כדורי האופיואידים שהאיש מפזר בהינף עט. פאם נהג להדריך את לקוחותיו לאילו בתי מרקחת לגשת כדי למלא את המרשמים. הוא צפוי ל-40 שנות מאסר אם יורשע בכל האישומים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE