הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: הפנטגון מתכנן את נסיגת חצי מהכוחות האמריקניים מאפגניסטן
גורמים בכירים ציינו כי ייתכן והכוחות יעזבו את המדינה עוד לפני הקיץ. התכנית הזאת, יחד עם התכנית לסגת מסוריה, מבטאות שינוי מדיניות בבית הלבן. ככל הנראה ההחלטות האלה הביאו את שר ההגנה להודיע על פרישה מתפקידו

הפנטגון עורך תכניות להוציא מאפגניסטן חצי מהכוחות האמריקניים שמשרתים שם. כך אמרו אמש (חמישי) גורמים רשמיים במשרד ההגנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ייתכן והם יחזרו הביתה עד הקיץ. חיילים באפגניסטן (צילום: Shutterstock)

כיום משרתים באפגניסטן כ-14 אלף חיילים אמריקניים. התכנית של הפנטגון מתווספת לדבריו של טראמפ על נסיגה מלאה של הכוחות האמריקניים מסוריה, ומהווה שינוי במדיניות של ממשל טראמפ, שנועדה לכפות על הטליבאן לשוב לשולחן המשא ומתן לאחר 17 שנות מלחמה.

גורם בכיר אחד אמר כי ייתכן והחיילים יצאו מהמדינה עד הקיץ הקרוב. עם זאת, הוא הוסיף כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא.

הנשיא דונלד טראמפ תומך זה זמן רב בהוצאת החיילים מאפגינסטן, בטענה שהמלחמה שם אבודה. עם זאת, מוקדם יותר השנה הצליח שר ההגנה ג'ים מאטיס, שהודיע אתמול על סיום תפקידו בשורות הממשל, לשכנע את טראמפ לשמור את החיילים על הקרקע כדי להפעיל לחץ על הטליבאן וכדי להילחם באנשי דאעש.

גורמים בכירים טוענים כי המאמץ הנוכחי של הבית הלבן להסיג את החיילים מאפגניסטן הוא בין הסיבות העיקריות לפרישתו של מאטיס.

הצבא האמריקני פלש לאפגניסטן בנובמבר 2001 בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר. מאז, ארצות הברית איבדה יותר מ-2,400 חיילים, והוציאה יותר מ-900 מיליארד דולר במלחמה הארוכה ביותר שלה. שלושה נשיאים הבטיחו להשיב את השלום לאפגניסטן, על ידי הוספה או צמצום של החיילים שם, ובדרכים נוספות.

ארצות הברית ונאטו סיימו את משימתן באפגניסטן באופן רשמי לפני ארבע שנים, אך החיילים האמריקנים נותרו בשטח המדינה כדי לתקוף את דאעש ואת הטליבאן, וכדי לאמן ולבנות את הצבא המקומי.

 

הנשיא טראמפ עם שר ההגנה מאטיס (צילום: Getty Images)

למרות המאמצים הכבירים, מורדים אפגנים עדיין שולטים בקרוב למחצית מהמדינה, והם נמצאים בנקודת השיא החזקה ביותר שלהם מאז הפלישה שהובילה ארצות הברית ב-2001. המורדים תוקפים יעדים שונים ברחבי המדינה על בסיס יומי, ובעיקר מטרות צבאיות ובכירי ממשלה.

בחודשים האחרונים נעשה מאמץ מחודש לקדם את תהליך השלום עם הטליבאן. גורמים במשרד הביטחון חוששים כי נסיגת הכוחות בשנה הבאה עשויה לפגוע בקידום השלום ולעודד את הטליבאן להמתין כדי שיוכלו לנצל את הפער מרגע נסיגת ארצות הברית ועד שהממשלה המקומית תתפוס את מקומה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE