הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש עסקה: בואינג תספק 150 מטוסים לשתי חברות תעופה
החברה חתמה על הסכמים מול שתי חברות לואו-קוסט, אחת סעודית והשנייה אפריקאית. העסקה צפויה להניב הכנסה נאה של 11.7 מיליארד דולר, ובואינג מעריכה כי למעלה מאלף מטוסים יימכרו ליבשת השחורה בשני העשורים הבאים

יצרנית המטוסים האמריקאית, בואינג, הגיעה לסיכום עם שתי חברות תעופה על מכירתם של 150 מטוסי 737MAX, הדור החדש של המטוס הפופולארי בעולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס ה-737 של בואינג (צילום: Shutterstock)

 

100 מטוסים יגיעו לחברת התעופה הניגרית, "Green Africa Airways", במה שתהווה כעסקת התעופה היקרה ביותר בתולדות היבשת השחורה. ההסכם השני מגיע עם חברת הלואו-קוסט הסעודית, Flyadeal, שהינה חברת בת של חברת התעופה הלאומית של ערב הסעודית, "Saudia".

יחדיו, שתי העסקאות צפויות להניב הכנסה נאה בגובה 11.7 מיליארד דולר לארה"ב, כמו גם לכלכלה האמריקאית. העסקה מול החברה הסעודית זכתה לביקורת בארה"ב בשל הפרשה בה נרצח העיתונאי ג'מאל חשוג'י בקונסולייה הסעודית באיסטנבול, אך בסופו של דבר העסקה נחתמה וצפויה לתרום לכלכלת ארה"ב.

 

מטוס של חברת התעופה "Flyadeal" הסעודית, לקראת נחיתה בריאד (צילום: Shutterstock)

 

חברת "Green Africa Airways" חווה גידול מרשים בטיסות הפנים-אפריקאיות, דבר שגרם לבוינג לפרסם תחזית לפיה כ-1,200 מטוסים חדשים יימכרו לחברות מאפריקה בשני העשורים הקרובים. העסקה שנחתמה מול "Flyadeal" היא הרבה מעבר לעסקת המטוסים, וזאת מכיוון שעד כה החברה עשתה שימוש אך ורק במטוסי איירבס A320, המטוס שמתחרה אל מול ה-737 של בואינג.

מטוס הבואינג 737MAX הוא הגרסה החדשה ביותר של הדגם הפופולארי בהיסטוריה. כאשר מוציאים את מחלקת העסקים ומתמקדים רק במושבי מחלקת התיירים כפי שעושות חברות הלואו קוסט, מטוס זה יכול להושיב 189 נוסעים, 12% יותר מה-A230 של איירבוס ובעלות הנמוכה ב-8%.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE