הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המושל קואומו לא מתכוון לתת לטראמפ לקלקל לו את נאום ההשבעה
מושל ניו יורק יושבע לתפקידו בפעם השלישית באחד בינואר באליס איילנד. כמו בהשבתות קודמות, המדינה תחת ניהולו לא נותנת לשער האיקוני לאמריקה להיסגר אפילו ליום אחד, גם אם זה יעלה רבבות דולר ליום

פסל החירות והאי אליס לא ייסגרו לציבור בשל ההשבתה החלקית של הממשל האמריקאי, הגורם לסגירת פארקים לאומיים ברחבי ארה"ב. מבזק שפורסם באתר האינטרנט של שירות הפארקים הלאומיים הודיע כי האי פתוח למבקרים בזכות מימון של מדינת ניו יורק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תנו לי את עייפיכם, ענייכם, המוניכם המתגודדים, המשתוקקים לחופש - גם בזמן ההשבתה (צילום: Shutterstock)

 

זוהי הפעם השלישית בחמש שנים שהמדינה משאירה את האתר האיקוני וההיסטורי - הסמל של ארה"ב כארץ המהגרים ומקלט למבקשי החופש, והאי שהיה עבור מיליונים התחנה הראשונה, ולעתים הטראומתית, במסע להגשמת החלום ומימוש האפשרויות הבלתי מוגבלות.

במהלך ההשבתה בת שלושת הימים בינואר 2018, דיווח מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, כי עלות הפעלת האתר היא כ-65 אלף דולר ביום. המדינה מימנה את פעילות האי והפסל המתנוסס עליו גם במהלך ההשבתה של שנת 2013.

באליס איילנד מבקרים כעשרת אלפים איש ביום, אבל מעבר למכה התיירותית והסמלית שהיתה נגרמת כתוצאה מסגירת השער ההיסטורי לאמריקה, היה ככל הנראה שיקול נוסף: המושל קואומו מתכנן לשאת את נאום ההשבעה השלישי שלו באליס איילנד ביום הראשון לשנה החדשה.

 

כמו בפעמים הקודמות, ובוודאי כשמתוכננת לו השבעה, הוא לא ייתן שישביתו את השער לאמריקה. אנדרו קואומו (צילום: CNN)

 

בכירים אחרים באזור העיר הגדולה הביעו את דעתם במהלך סוף השבוע כי ההשבתה לא תפגע קשות בשגרת חייהם של תושבי האזור המטרופוליטני, לפחות בטווח הקרוב. "להשבתה הפדרלית אין כרגע כל השפעה ישירה על פעילויות המחוז ומוסדותיו", הבהיר לדוגמא מנהל מחוז ווסטצ'סטר, ג'ורג' לאטימר. עם זאת, ראש המחוז הוסיף כי עובד ה-TSA בנמל התעופה המחוזי עובדים בהתנדבות במהלך ההשבתה, מבלי לקבל משכורת (בינתיים. על פי ניסיון העבר, עם תום ההשבתה יאשר הקונגרס תשלום שכר בדיעבד לכל העובדים הנפגעים).

ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאסיו, אמר כי לעיר די מזומנים להתנהל ללא מימון פדרלי במשך מספר שבועות. לאחר מכן, סוכנויות כמו רשות הדיור העירונית ומחלקת התחבורה העירונית יתחילו להרגיש את החגורה מתהדקת עם כל יום שיעבור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE