הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש הפדרלי קבע כי צפון קוריאה תשלם חצי מיליארד דולר למשפחתו של אוטו וורמבייר
לפני כשנתיים וחצי ביקר הצעיר האמריקאי במדינה הדיקטטורית, אך הוא מצא את עצמו נידון ל-15 שנות עבודה לאחר שהואשם בגניבה של חומרי תעמולה. בקיץ 2017 הושב לארה"ב, אך נפטר כעבור ימים בודדים. ביהמ"ש קבע להוריו פיצוי כספי בגובה חצי מיליארד דולר, אך מדובר בעיקר בפסיקה סמלית בלבד

ביהמ"ש הפדרלי בוושינגטון די. סי. הורה לממשל הצפון קוריאני לשלם יותר מחצי מיליארד דולר כפיצוי בעקבות תביעה שהוגשה ע"י הוריו של אוטו וורמבייר, צעיר אמריקאי שמת זמן קצר לאחר ששוחרר מהשבי בחצי האי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוטו וורמבייר (צילום: AP)

 

הוריו של וורמבייר הגישו את התביעה בטענה של גרימת מוות ברשלנות, והשופטת בריל האוול קבעה כי לצפון קוריאה אחריות מלאה למותו. למרות העובדה שמדובר בערב חג המולד, הוחלט להמשיך במשפט והפסיקה ניתנה מוקדם יותר היום בבוקר.

 

וורמבייר בעת משפטו (צילום: AP)

 

כזכור, וורמבייר ביקר במדינה הדיקטטורית כשהיה סטודנט באוניברסיטת וירג'יניה. בתום המסע הקבוצתי שלו למדינה, הוא נעצר ונידון ל-15 שנות עבדות בגין החשד שגנב דברי תעמולה מהמדינה. ביוני 2017, 15 חודשים לאחר שנעצר, הוא הוחזר לארה"ב במצב של תרדמת. ימים בודדים לאחר מכן הלך לעולמו והוא בן 22 בלבד.

 

הוריו של וורמבייר, לאחר מותו (צילום: רויטרס)

 

הוריו טענו שעבר עינויים בשבי ושהממשל הצפון קוריאני התעלם לחלוטין ממצבו הרפואי שהלך והדרדר בעקבות העינויים. הפסיקה של השופטת האוול היא בעיקר סמלית, שכן אין לארה"ב דרך לגרום למדינה לשלם את הפיצוי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE