הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דסנטיס מפתיע ומרגיע חששות: ממנה "אנשים סולידיים וראויים"
המושל הנכנס של מדינת השמש ניהל קמפיין נמוך ומפלג בסגנון הנשיא טראמפ, אבל המינויים שלו - ביניהם שני דמוקרטים - גורפים מחמאות זהירות גם ממתנגדיו. הקוץ באליה? נציב החינוך חובב הוואוצ'רים

עכשיו שנגמרו נאומי הקמפיין ותשדירי הבחירות, עסוקים המושל הנבחר של פלורידה, רון דסנטיס וצוותו בהרכבת ממשלה למדינת השמש - ובינתיים התוצאות מפתיעות למדי את מי שחשש שהאיש שרץ על תקן תואם של הנשיא טראמפ גם ימשול כמוהו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עשה קמפיין בשירה נוסח טראמפ. למשול הוא כנראה מתכוון בפרוזה נוסח אנשי מקצוע מה"ממסד". מושל פלורידה הנכנס, רון דסנטיס (צילום: פלורידה טודיי)

 

עד כה נטו המינויים של דסנטיס להיות ביורוקרטים מנוסים בעלי רקע אידיאולוגי מגוון - דבר שמפתיע את מבקריו שחזו שהחיבוק החם שהעניק המושל הנבחר לנשיא יתורגם למינויים של תומכים בעלי נאמנות אישית גבוהה ותמימות דעים אידיאולוגית, שייבחרו במפורש כדי לחבל במשרדים ובסוכנויות עליהם יופקדו.

נכון לעכשיו, לדוגמא, עם איוש כשליש מ-27 תפקידי הקודקוד במשרדי המדינה וסוכנויותיה, שניים מהקודקודים הללו יהיו דמוקרטים. חבר בית המחוקקים של המדינה, ג'ארד מוסקוביץ, יהיה ראש המנהל למצבי חירום (תפקיד רב משמעות בפלורידה מוכת ההוריקנים), וג'ים זינגייל, בעל ותק של כמעט ארבעה עשורים במוסדות המדינה, יעמוד בראש משרד ההכנסה.

לצד שני הדמוקרטים יכהנו כמובן גם ובעיקר רפובליקנים מושבעים, מבכיר במאבק נגד חוק הבריאות של אובמה עד מנהלת התקשורת לשעבר בבית הלבן של טראמפ. את המשותף לרובם מסכם האסטרטג הפוליטי הרפובליקני מאק סטיפאנוביץ', מתנגד בולט לטראמפ שלא תמך בדסנטיס בבחירות: "תהיה זו לשון המעטה לומר שלא הייתי מתומכיו של דסנטיס, אבל נראה שהוא ממנה אנשים סולידיים ובעלי יכולת". סטיפאנוביץ' ממשיך ואומר: "ציפיתי שהמינויים יכללו הרבה יותר פעילי קמפיין ובעלי נטייה אידיאולוגית טראמפיסטית, ולא כך הדבר".

 

לא תומך של דסנטיס, בלשון המעטה, אבל מודה: "הוא ממנה אנשים ראויים". מאק סטיפאנוביץ', אסטרטג רפובליקני ממחנה "Never Trump" (צילום: WFSU)

 

אבל יש מינוי אחד שכל-כולו זועק אידיאולוגיה: ריצ'ארד קורקורן לתפקיד נציב החינוך של המדינה. דמות צבעונית וקולנית זו, לשעבר יו"ר בית המחוקקים ויועץ בכיר בצוות המעבר, התמקד כמחוקק בהרחבת מערך בתי הספר הפועלים על פי צ'רטר ומקבלים תשלום בוואוצ'רים במדינה.

"בסופו של יום, הוא עורך דין שמתמחה בפשיטות רגל", אומרים בבירת המדינה טאלהאסי. "אין לו שמץ ניסיון בתחום החינוך". עוד טענה נגד קורקורן היא שכיו"ר בית המחוקקים, הוא "שלט עם מקל, לא עם גזר". רבים במסדרונות הפוליטיים בבירה מאמינים שאותו סגנון יעבוד בארגון עצום כמו מערכת החינוך של מדינה בת 20 מיליון נפשות.

בסופו של יום, נראה שדסנטיס, שרץ על תקן "אאוטסיידר שמוכן ונחוש לזעזע את המערכת" מושל בפועל בזהירות, עם אנשים מנוסים ממנו מלב-לבה של המערכת. גם אנשים שנפגעו מן הקמפיין הקשה והמפלג שניהל המושל החדש מוצאים בכך נחמה. המינויים הבאים, לתפקידי מפתח כמו משרד השיקום (בתי הכלא), המשרד לענייני ילדים ומשפחות, הסוכנות לניהול מערכת הבריאות ומשרד התחבורה, יגלו אם אווירת "השד בעצם לא כזה נורא" תימשך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE