הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
50 אלף איש נטשו את ניו יורק, המדינה צפויה לאבד נציגים בקונגרס
המדינה נמצאת במגמה שלילית בכמות התושבים, דווקא לקראת מפקד האוכלוסין שיתקיים בעוד כשנה. "הרשויות בניו יורק יחפשו אחר דרכים יצירתיות לוודא שהספירה נעשית במלואה", אמר מבצע המחקר; המדינות שצפויות להרוויח מההפקר הן טקסס ופלורידה

בדומה לקליפורניה, גם הרשויות בניו יורק נערכות לקראת מפקד האוכלוסין הבא, שיערך בשנת 2020, והשבוע נודע כי קיים חשש שהמדינה תאבד 2 נציגים בבית הנבחרים בוושינגטון, וזאת על רקע המידע לפיו עשרות בני אדם עזבו את המדינה בשנה האחרונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניו יורק: במשך 20 שנה ייצגו אותה 45 חברי בית הנבחרים, כיום ישנם 27 (צילום: Shutterstock)

 

בין יולי 2017 ליולי 2018, לא פחות מ-48,510 בני אדם עזבו את ניו יורק, הנתון הגבוה ביותר שנמדד בתקופה זו בקרב כל 50 המדינות, כך על פי מידע שנאסף משני מחקרים שונים של Politdata ו-Election Data Services, או EDS. שתי החברות הללו מסכימות כי ניו יורק נמצאת בין 10 המדינות שנמצאות בדרך הבטוחה לאבד מושב בודד בקונגרס, אך היא גם המדינה היחידה ברשימה שעלולה לאבד שני מושבים.

כיום, 27 חברי בית הנבחרים מייצגים את ניו יורק בוושינגטון די. סי., הרבה פחות מהשיא, 45 מושבים, שייצגו את המדינה בין השנים 1933 ל-1953. "כל המידע שברשותנו מצביע על כך שניו יורק תאבד שני מושבי קונגרס", הזהירה חברת EDS. הדרך היחידה שבה ניתן למנוע את צמצום זה, על פי האתר, היא הוספת כעשרים אלף תושבים לקראת מפקד האוכלוסין הבא.

 

בפאלו, בצפון המדינה. קרוב ל-50 אלף בני אדם נטשו את ניו יורק בשנה האחרונה (צילום: Shutterstock)

 

"כשנתקרב למפקד האוכלוסין, הרשויות בניו יורק יחפשו אחר דרכים יצירתיות לוודא שהספירה נעשית במלואה. המדינה תהיה קרובה מאוד לגבול מבחינת נציגיה בקונגרס", אמר קימבאל ברייס, נשיא EDS. עוד אמר כי "רמת הדיוק של הספירה תקבע אם המדינה תאבד מושב אחד או שניים".

ישנם 435 חברים בבית הנבחרים, וההקצאה למדינות נעשית על פי האוכלוסייה. לכן יש משעמות גדולה למפקד האוכלוסין, שעל פי המספרים בו מקבלים את ההחלטה. המדינות שצפויות להוסיף מושבים אחרי 2020 הן טקסס, שצפויה לקבל שלושה נציגים נוספים, ופלורידה, שצפויה לקבל שניים נוספים. צפון קרוליינה, אורגון וקולורדו, מדינות שבהן האוכלוסיה גדלה באופן משמעותי בשנים האחרונות, צפויות לקבל נציג נוסף גם כן. נכון להיום, ישנם כ-19.54 מיליון תושבים בניו יורק, המדינה הרביעית בגודלה בארה"ב לאחר קליפורניה, טקסס ופלורידה.

 

תוספת של 20 אלף תושבים לקראת 2020 עשויה למנוע את איבוד המושבים (צילום: Shutterstock)

 

הנתונים הללו על מדינת ניו יורק כולה מצטרפים לדיווח לפיו מעמד הביניים בעיר ניו יורק דועך. כמחצית מתושבי העיר נחשבים כבני מעמד הביניים, עם הכנסות שנתיות של 30,000 דולר עד 60,000 דולר. 31% מתושבי העיר מרוויחים פחות, ו-21% מרוויחים יותר מסכום זה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE