הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הליכוד מקבל 30 מנדטים, ואחריו עם 13 מנדטים נמצאת מפלגה שעדיין לא קיימת
לא רבים יופתעו אם נתניהו יקים עוד קואליציה, בפעם הרביעית ברציפות. הסקר מגלה כי מפלגות המרכז והשמאל נמצאות הרבה מאחורה, וכי הקואליציה החדשה עשויה להיות ימנית עוד יותר

סקר ראשון שנערך מאז שהכריזו אתמול (שני) ראשי הקואליציה בישראל על תאריך לבחירות לכנסת, מגלה את מה שרבים בישראל כבר מנחשים מראש - ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להישאר בתפקידו גם לאחר הבחירות שייערכו ב-9 באפריל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צפוי להיות ראש ממשלה פעם נוספת. ראש הממשלה בנימין נתניהו

הסקר, שנערך על ידי סוכנות The Panels Politics עבור העיתון מעריב גילה כי מפלגת הליכוד בראשותו של נתניהו צפויה לקבל 30 מושבים מתוך 120 בפרלמנט, ונתניהו יוכל להרכיב קואליציה ימנית.

במקום השני אחרי הליכוד עומדת מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. המפלגה הזאת עדיין לא קמה, וגנץ עדיין לא הכריז אם הוא יקים מפלגה חדשה, או שיצרף לאחת המפלגות הקיימות. למעשה, הוא עדיין לא הכריז באופן רשמי אם הוא בכלל מתכוון להיכנס לפוליטיקה. מפלגות המרכז והשמאל נמצאות הרבה מאחורה.

הנתונים של הסקר עולים מתוך תשובותיהם של 500 אזרחים, ויש לו מרווח טעות של 4-3 אחוזים.

אתמול הודיע נתניהו על הבחירות המוקדמות, וירה את יריית הפתיחה לתעמולת בחירות שתימשך כשלושה חודשים עד ליום הבחירות עצמו.

מעל קמפיין הבחירות של נתניהו יש עננת חקירות והמלצות לכתבי אישום נגד ראש הממשלה, שמכהן בתפקידו זמן שיא. כאשר מפלגות האופוזיציה לא מצליחות להתאחד מולו, נראה כי הדבר היחיד שמפריד בין נתניהו לבין כהונה רצופה רביעית היא האפשרות שהוא יואשם בפלילים.

המערכת הפוליטית, כמו גם האזרחים עצמם, מחכים למוצא פיו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנוגע לכתבי האישום נגד נתניהו בעבירות של שוחד והפרת אמונים בשלושה תיקים שונים. עם זאת, היועמ"ש הודיע כי במידה ותתקבל החלטה זמן קצר לפני הבחירות - הוא ידחה את פרסומה כדי שלא לפגוע בקמפיינים השונים. הוא הוסיף כי בחינת החומרים המשפטיים נעשית בצורה מקצועית בלי השפעות פוליטיות.

נתניהו מצדו ממשיך להכחיש שהוא פעל בניגוד לחוק, וטוען כי"לא יהיה כלום כי אין כלום". הוא טוען כי התקשורת רודפת אותו ומנהלת ציד מכשפות נגדו ונגד רעייתו בניסיון למנוע ממנו לכהן בתפקידו.

הפרשנים בתקשורת הישראלית רואים במנדלבליט מבוגר אחראי שנאלץ לשאת אחריות רבה על גבו. זאת, על רקע אמירות שונות בקרב חברי הקואליציה וחברי סיעתו של ראש הממשלה כי יתמכו בו גם במידה ויוגש נגדו כתב אישום.

 

על פי החשד, גם היא קיבלה סיקור אוהד באתר וואלה. רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו

אם היועמ"ש יחליט לדחות את פרסום החלטתו לאחר הבחירות, רבים ישאלו, ובצדק, עבור מי הם מצביעים, ואם הוא יפרסם אותה לפני הבחירות - הוא צפוי לספוג ביקורת קשה על התערבות לא ראויה בבחירות.

מוקדם יותר החודש המליצה המשטרה להעמיד לדין את נתניהו באשמת שוחד בתיק 4000, כאשר על פי חומר החקירה שבידי המשטרה, נתניהו פעל כדי לקדם שינויים רגולטוריים בשווי של מיליוני שקלים למען שאול אלוביץ', מי שעמד בראש חברת בזק באותם ימים. בתמורה, כך על פי המשטרה, קיבלו בני הזוג נתניהו סיקור אוהד באתר החדשות וואלה.

המשטרה גם המליצה להאשים את נתניהו בשחיתות בשני תיקים אחרים. באחד מהם הוא חשוד כי קיבל מתנות אסורות ממקורב עשיר, ובשני הוא חשוד כי קידם חקיקה לטובת ידיעות אחרונות בתמורה לסיקור אוהד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE