הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ירידות השערים בבורסה בניו יורק הובילו לנפילות בבורסות העולם
הבורסות באסיה נצבעו אדום לאחר שהמשקיעים הביעו אי אמון בוולסטריט. השווקים האסייתיים מתקשים לסגור את השנה בעקבות מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין. האם מדובר בסימן לכלכלה של 2019?

מדדי הבורסה היפנית צנחו היום (שלישי) יחד עם בורסות נוספות באסיה, שנצבעות באדום זו אחר זו בעקבות הירידות החדות שנרשמו בבורסה בוולסטריט בעקבות הביקורת שהטיח הנשיא דונלד טראמפ בפדרל ריזרב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבורסה בניו יורק סיימה בהפסדים ומשכה אחריה את בורסות העולם (צילום: Shuterstock)

אמש הורידו משקיעים מבוהלים את מדד הדאו ג'ונס ביותר מ-650 נקודות, שהן 2.9% מערכו. הירידה החדה נעשתה למרות שהמסחר בבורסה היה קצר מהרגיל בעקבות ערב חג המולד. מדד ה-S&P 500 נפל ב-2.7% ומדד הנאסד"ק נפל ב-2.2%. עבור הדאו וה-S&P, היה זה ערב חג המולד הגרוע ביותר בהיסטוריה.

מדד הניקיי 225 ירד בלא פחות מחמישה אחוזים לרמה של 19,155.14 נקודות. מדד שנגחאי המעורב סיים את המסחר אמש בירידה של קרוב לאחוז, לאחר שעלה במהלך יום המסחר מירידות שערים של 2.3 אחוזים. גם הבורסות בתאילנד ובטייוואן נצבעו באדום.

הירידות האחרונות במדדי המניות מהוות אקורד סיום צורם לשנה לא מבטיחה כלכלית גם כך. הבורסה בשנגחאי תסיים את השנה עם ירידות של 25% בערכה, והבורסות בטוקיו, בהונג קונג ובמדינות אחרות צפויים לסיים את השנה מעט יותר טוב מהסינים עם ירידות שערים של מעל עשרה אחוזים בלבד.

אתמול החלה הצניחה בבורסה בניו יורק בעקבות הודעה של שר האוצר סטיבן מנוצ'ין, כי הוא בדק עם הבנקים הגדולים את מצבם. ייתכן כי השר ניסה דווקא להרגיע את השוק, משום שהוא הדגיש כי מנהלי המוסדות הפיננסים ציינו בפניו כי מצבם טוב, וכי יש להם יכולת לספק אשראי למשקי הבית ולעסקים.

מקור המקורב לעניין אמר כי מנהלי הבנקים "השתוממו כליל" מן השיחות עם השר. כנראה שגם המשקיעים התפלאו על הבדיקות של השר, משום שמניות כל הבנקים הגדולים - ג'יי.פי.מורגן צ'ייס, וולס פארגו, גולדמן זקס, בנק אוף אמריקה וסיטי - כולן איבדו מערכן.

לאחר שהשוק החל להראות כי הוא התגבר על הודעתו של מנוצ'ין, הגיע הציוץ היומי של טראמפ והבריח את המשקיעים.

 

הבורסה בניו יורק, תמונת מצב (צילום: Shutterstock)

הנשיא צייץ אתמול כי "הבעיה היחידה שיש לכלכלה שלנו היא הפד". למרות שמשקיעים לא מתלהבים מהעלאות ריבית, נדמה שאיש בוול סטריט אינו רוצה לראות את הנשיא מפטר את יו"ר הפדרל רזרב, ג'רום פאוול. "אין להם חוש לשוק, הם לא מבינים מלחמות סחר הכרחיות או דולרים חזקים או אפילו השבתות דמוקרטיות בגלל גבולות. הפד הוא כמו שחקן גולף עם המון כוח שלא יכול לנצח כי אין לו טאץ' - הוא לא יכול לחבוט בעדינות ובדיוק!", כתב הנשיא.

השווקים העולמיים ספגו השנה הפסדים על רקע החשש מהאטה בצמיחה העולמית בעקבות מלחמת הסחר שבין ארצות הברית לסין.

המסחר אתמול היה קשה לחברות המוכרות. וולס פרגו איבדה 3.4 אחוז מערכה, מיקרוסופט איבדה 4.2 אחוז וג'ונסון & ג'ונסון, שגם כך סופגת הפסדים רבים לאחרונה, איבדה 4.1 אחוז מערכה.

שוק המניות בארה"ב נמצא בדרכו לדצמבר הגרוע ביותר מאז 1931, בשיא ימי השפל הגדול. ביום שישי נעל מדד הדאו ג'ונס את השבוע הגרוע שלו מאז המיתון הגדול ב-2008. מדד הנאסד"'ק נמצא ב"שוק דוב". לאחר יום קשה נוסף היום, הדאו נמצא בצניחה של 18.8% מאז רמת השיא אליה הגיע בספטמבר. מדד ה-S&P 500, שגם הוא מגרד את רמת הדוב, איבד 19.8% משיאו שנרשם בשלושה באוקטובר. מחיר הנפט הגולמי ירד היום בלמעלה משישה אחוזים לפחות מ-43 דולר לחבית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE