הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפשר גם אחרת: הגיבור האלמוני שעושה כבוד ל-NYPD
שוטר אחד, לבד, מול חמישה שיכורים אלימים בסכנה אמיתית - לא שלף אקדח, לא ירה, אלא השתמש בהכשרה שמשלמי המסים קנו לו והשתלט על המצב עם מינימום אלימות. נשיא האיגוד מהלל אותו ותוקף את ראש העיר

מסתבר שאפשר אחרת. שוטר יכול להיות בסכנת חיים אמיתית, לבדו מול חמישה תוקפים, ולהוכיח שהוא ראוי לאמון, לסמכות לפגוע לכם בזכויות במקרה הצורך ולכסף הרב שהושקע בהכשרתו. כך הוכיח שוטר גיבור ממשטרת ניו יורק, ששמו טרם פורסם, שהדף בכוחות עצמו חמישה "נוודי רכבת" שיכורים ואלימים שהטרידו נוסעת בתחנה. האירוע, שצולם בידי נוסע בתחנה, נצפה כבר למעלה ממיליון פעמים בטוויטר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שווה יותר מתקציב יח"צ שנתי. ככה מתפקד שוטר (צילום: Ahmaadnyc@, טוויטר)

 

הקטטה החלה בליל ראשון, בעת שהשוטר עמד לבדו על המשמר בעמדת "אומגה" ללוחמה בטרור בתחנת קו ה-F במזרח ברודוויי שבמנהטן התחתית. אישה ניגשה אל השוטר והתלוננה כי חבורת הגברים השיכורים וחסרי הבית, הנוהגת להתגודד בתחנה, מטרידים אותה.

כשהשוטר ניגש לחסרי הבית, הוא מצא אחד מהם שרוע על הרציף, שיכור. ניתן לראות את האיש בווידאו המצורף. כשהשוטר אמר לגברים שיצטרכו לעזוב את התחנה, הם "התקרבו אליו בתוקפנות", על פי לשון הודעת המשטרה, אולם השוטר "פעל והשתלט על המצב".

בעת שנוסע אחר צילם את כל ההתרחשות מאחורי גבו של השוטר, צעד אחד השיכורים קדימה. השוטר בעט בו, והפיל אותו לרצפה. "תתרחק אחורה! אני לא רוצה לפגוע בך!" צועק השוטר עם התקרב איש אחר. השוטר בעט והפיל גם אותו, אולם התוקף השני הזה קם על רגליו, והשוטר נופף באלתו להרחיקו.

בזמן ששלושה מן הגברים צעדו לעבר השוטר בארשת איום, אחד הנוסעים האחרים בתחנה נעמד לפניהם וניסה להרחיקם. תוקף רביעי הצטרף למהומה והסתער בגמלוניות על השוטר - אולם החליק מן הרציף אל המסילה בעת שהשוטר הדף אותו הצידה.

 

אפילו שמו עדיין לא פורסם. כשזה יקרה, נקווה שזה רק יעשה לו טוב

 

השוטר ניסה למנוע מהאיש ליפול למסילה, אולם לא הצליח לאחוז בו בזמן. הוא הודיע במכשיר הקשר שלו לחדר הבקרה של רשות התחבורה העירונית (MTA) וביקש לנתק את החשמל מן המסילה, ואז הזעיק סיוע. "הוא טיפל במצב באיפוק מדהים והשתמש במידת הכוח המועטה ביותר כדי להביא את המצב לסיום", אמר בכיר במשטרה לניו יורק דיילי ניוז. "הוא עשה עבודה מצוינת".

השוטר לא נפצע כלל בתקרית. כשהגיעה התגבורת, עצרו השוטרים את חמשת השיכורים, שנרשמו במערכת כשתויים ומופרעים רגשית ואושפזו לבדיקה. ברגע ששוחררו מהשגחה רפואית ומעצר, שבו כל החמישה לאותה תחנה עצמה, שם נעצרו שוב באשמת שכיבה על רציף הרכבת, ואחד מהם הואשם גם בהחזקת קנאביס - עבירה שבקרוב תיעלם מספר החוקים, אבל בשביל החוצפה.

נשיא איגוד השוטרים (PBA - Patrolman's Benevolent Association), פטריק לינץ', הילל את תפקודו המופתי של השוטר ותקף בחריפות את טיפולו של ראש העיר, ביל דה בלאסיו, בבעיית חסרי הבית בעיר.

"פעם נוספת אנו רואים בניו יורק שוטר הנאלץ לתקן בעיה שחוסר המעש של הממשל העירוני הזה הניח לה להתפשט. השוטר השתמש באמצעי הגנה עצמית לפי הספר, כפי שמלמדים באקדמיה לשוטרים, בנחיתות מספרית מכריעה, כדי להגן על עצמו ועל כל הנוכחים בתחנה. יש לשבח אותו". איך אומרים? תנו בלייק אם גם אתם סבורים כך.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE