הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשף יתרון נוסף של הקפה: הוא עשוי לסייע נגד מחלת פרקינסון
אם המוטו שלכם הוא 'קודם קפה, אחר כך עבודה', אתם יכולים ליהנות מיתרונות מסוימים שמרכיבים את הקפה ומסייעים להילחם במחלת פרקינסון

למדענים יש חדשות טובות עבור המכורים לקפה. הם מצאו בקפה תרכובת שיחד עם הקפאין יכולה להילחם במחלת פרקינסון ובמחלת הדמנציה של הגוף (Lewy), שתי מחלות שאין להן מרפא וקשורות בהתנוונות המוח.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




פרקינסון היא מחלה שנגרמת כתוצאה מהפרעה במוח, שגורמת לרעידות קשות, קושי בהליכה, באיזון ובתיאום בין חלקי הגוף. דמנציה של הגוף היא אחת מהצורות הנפוצות ביותר של דמנציה, והיא גורמת לבעיות בחשיבה, בהתנהגות, במצב הרוח ובתנועה.

התגלית מצביעה על כך, ששתי התרכובות האלה שנמצאות בקפה יכולות להפוך לאפשרות טיפולית, כחלק מהניסיון להאט את ההתנוונות של המוח. מחקרים קודמים הראו, כי שתיית קפה עשויה להפחית את הסיכון לפתח מחלת פרקינסון.

קפה מכיל למעלה מ-1,000 תרכובות מזוהות ובעוד שבאופן מסורתי, הקפאין ידוע כסוכן ההגנה המיוחד שנמצא בקפה, פולי קפה מכילים תרכובות אחרות ידועות פחות. המחקר האחרון שבוצע בנושא התמקד בחומצות השומן של הסרוטונין נויאוטרנסמיטר, או בשמן המדעי EHT (eicosanoyl-5-hydroxytryptamide). חומצות אלה נמצאות בציפוי של פולי הקפה, אשר לו מרקם של שעווה.



החוקרים מצאו כי ה-EHT מגן על מוחם של עכברים, מהצטברות חריגה של חלבון הקשורה במחלת פרקינסון ודמנציה של הגוף. במחקר הנוכחי, בדקו החוקרים האם התרכובות ה-EHT והקפאין יכולות לסייע יחד בהגנה משמעותית יותר על המוח. הם נתנו לעכברים מנות קטנות של כל אחת מהתרכובות בנפרד וגם של שתי התרכובות יחד. כל אחת מהתרכובות לבדה לא היתה יעילה. אך שתי התרכובות יחד הגבירו את הפעילות של הזרז המסייע במניעת הצטברות חלבונים מזיקים במוח. בכך הצביע המחקר על כך, ששילוב של EHT וקפאין יכול להאט או לעצור התקדמות של מחלות אלה.

יש לציין ששתיית קפה מעבר למנה המומלצת היא לא רעיון טוב וכי צריכה גבוהה מדי של ETH עלולה לגרום לבעיות בריאותיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE