הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משטרת הגבולות תהדק את הפיקוח הרפואי על ילדי מהגרים מתחת לגיל 10; נבדקת האפשרות לשחרר משפחות לחזקת עמותות וארגונים מקומיים לטובת הקלת הצפיפות במתקני המעצר
פליפה אלונזו-גומז, בן 8 מגואטמלה, מת בערב חג המולד, שעות ספורות לאחר ששוחרר מבדיקה רפואית ולמרות סימני מחלה, מעט יותר משבועיים לאחר שילדה נוספת מתה בעודה בחזקת משטרת הגבולות. המשטרה ורשות ההגירה מפיקות לקחים

משטרת הגבולות משנה נהלים: לאחר מותם של שני ילדים קטנים בתוך כשבועיים, הודיע אתמול נציב משטרת הגבולות קווין מקאלינן כי נוהלי מתן הטפול הרפואי במהגרים עצורים ישונו. ההחלטה על השינויים התקבלה והתפרסמה לאחר שמשטרת הגבולות דיווחה על מותו של ילד בן שמונה מגוואטמלה בערב חג המולד, לאחר שנשלח עם משפחתו למתקן עיכוב למהגרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דגש על בדיקות רפואיות לילדים מתחת לגיל 10. ילד ואביו עם שיירת המהגרים מדרום אמריקה (צילום: Getty)

הילד זוהה כפליפה אלונזו-גומז, כך דיווח חבר הקונגרס הדמוקרטי חואקין קסטרו מטקסס, שקרא לפתיחת חקירה של הקונגרס בעקבות המוות. הוא מת לאחר שגילה סימני מחלה ואושפז במרכז הרפואי האזורי באלאמוגורדו, ניו מקסיקו, כ-90 מייל צפונית למעבר הגבול באל פאסו, טקסס. הוא אושפז לאחר שסימני מחלתו החמירו כמה שעות אחרי ששוחרר מבדיקה רפואית. אלונזו-גומז מת 16 ימים אחרי שבבית החולים לילדים באל-פאסו מתה ממכת חום ג'קלין קאל מאקין, בת 7, גם כן מגוואטמלה.

השינויים שעליהם הודיע מקאלינן כוללים בדיקה רפואית נוספת לכל הילדים שיגיעו לחזקת משטרת הגבולות, בדגש על ילדים מתחת לגיל עשר וכן בחינה משותפת יחד עם רשות ההגירה של אפשרויות להעברה המונית של משפחות למתחמי מגורים מחוץ למתקני המעצר, כולל שחרור מפוקח. הרשות בוחנת אפשרויות נוספות להקלת הצפיפות במתחם המעצר באל פאסו, טקסס, דוגמת שיתוף פעולה עם עמותות וגופים פרטיים מקומיים.

מתה ממכת חום. ג'קלין מאקין (צילום: באדיבות המשפחה, דרך CNN)

משטרת הגבולות בוחנת גם אפשרויות להרחבת שיתוף הפעולה עם גורמי רפואה בגופים פדרליים נוספים דוגמת משמר החופים, כמו גם הרחבת הסיוע ממשרד ההגנה, רשות מצבי החירום הפדרלית, המרכז לבקרה ומניעת מחלות ועוד. בנוסף תבצע משטרת הגבולות בקרה פנימית של מדיניותה בטיפול ובאחזקה של ילדים מתחת לגיל 10, הן בקליטתם והן 24 שעות לאחר מכן.

מקאלינן הגדיר את מותו של הילד "אובדן טראגי" והביע צער בשם הסוכנות: "תנחומינו העמוקים ביותר שלוחים למשפחה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE