הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חודשיים עברו, אך התעלומה נשארה: מי זכה במיליארד וחצי דולר ב"מגה מיליונס"?
לזוכה המאושר נותרו חודשים בודדים להגיע למשרדי הלוטו בדרום קרוליינה כדי לקבל את סכום העתק, אך כבר עתה ישנן תיאוריות המסבירות מדוע אותו אדם ממתין בסבלנות. אם איש לא יגיע לקבל את הכסף, הסכום יועבר לעשרות המדינות שמשתתפות בהגרלה

לפני כחודשיים, מישהו הפך למיליארדר לאחר שזכה בהגרלת המגה מיליונס, אך עד כה איש לא הגיע למשרדי הלוטו עם הכרטיס הזוכה. יתכן כי אותו מיליארדר כלל אינו מודע למה שמחזיק, לפחות על פי חברת הלוטו במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגרלת המגה מיליונס, באוקטובר האחרון (צילום: רויטרס)

 

לפני שנספר על התעלומות הגדולות הקשורות לזכייה ההיסטורית, מוטב להיזכר בעובדות שדווקא כן ידועות בשלב זה: מישהו או מישהי מילא כרטיס לוטו של הגרלת המגה מיליונס בתחנת דלק מחוץ לעיירה סימפסונסוויל שבדרום קרוליינה. ההגרלה נערכה ב-23 באוקטובר ואותו אדם ניחש נכון את כל שש הספרות, ניחוש השווה לא פחות מ-1.5 מיליארד דולר.

 

תחנת הדלק בעיירה סימפסונסוויל (צילום: גוגל מפות)

 

על פי החוק בדרום קרוליינה, לזוכה יש 180 ימים כדי להגיע למשרדי חברת הלוטו במדינה עם הכרטיס הזוכה, דבר שלא קרה עד היום. "זה מוזר מאוד, בייחוד כשמבינים שמדובר במיליארד וחצי דולר", אמרו במועצת ההימורים.. יש עוד זמן, שכן אותו זוכה יכול להגיע עד ה-21 באפריל, אך אט אט זמן זה הולך ואוזל. אם יגיע המועד ואיש לא יציג את הכרטיס הזוכה, הסכום במלואו יחולק בין 44 המדינות שמשתתפות בהגרלה. דרום קרוליינה תקבל 11.2 מיליון דולר, סכום שיועבר למשרד החינוך במדינה. אך מדובר בהרבה פחות כסף ממה שהמדינה יכולה לקבל אם הזוכה יגיע, שכן באמצעות מיסוי, דרום קרוליינה הייתה צפויה לגרוף כ-70 מיליון דולר מסכום הזכייה.

 

הגרלת המגה מיליונס, באוקטובר האחרון (צילום: AP)

 

ישנן לא מעט השערות ותיאוריות בנוגע לכרטיס הזוכה, אך מתוכן שתיים נחשבות לסבירות ביותר. הראשונה אומרת שאותו זוכה מאושר לא הגיע לאסוף את הכסף בשל מגבלה גיאוגרפית. חשוב להבין, תחנת הדלק המדוברת בה נרכשה הכרטיס הזוכה היא באמצע שום מקום. היא נמצאת מיילים בודדים ממספר כבישים מהירים מרכזים באזור, ה-185 וה-385, ויתכן מאוד שרוכש הכרטיס עבר במקרה במקום. על הזוכה, גם אם הוא אינו תושב דרום קרוליינה, להגיע למדינה כדי לקבל את כספו. ההשערה השנייה והיותר ריאלית היא שמדובר בעניין של מיסוי.

אם הזוכה המאושר יגיע כדי לקבל את כספו עוד השנה, הרי שכבר באפריל הקרוב הוא ייאלץ לשלם סכומי עתק לרשות המסים. אם ימתין לינואר, תשלום המסים יידחה עד אפריל 2020, כלומר 16 חודשים שבהם סכום העתק יושב בבנק וצובר ריבית. כמובן שהסכום המדויק משתנה לפי ההחלטה של הזוכה המאושר האם לקחת את הסכום במלואו (878 מיליון דולר) או לקבל סכום גבוה ביותר, 1.5 מיליארד דולר, בתשלומים במשך 30 שנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE