הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוכנות הידיעות AP: ישראל אישרה שתקפה בסוריה
פרטים רבים נחשפים על התקיפה שמיוחסת לישראל. דובר משרד ההגנה הרוסי: "ששה מטוסי F-16 ישראלים תקפו, הנ"מ הסורי יירט 14 מתוך 16 טילים שנורו". עוד נטען כי חיל האוויר הישראלי תקף בעת נחיתתם של שני מטוסי נוסעים באזור, דבר שסיכן חיים רבים

בכיר במערכת הביטחון הישראלית אישר כי חיל האוויר הישראלי הוא זה שביצע את התקיפות האחרונות בסוריה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הבינלאומית AP. עוד טען הבכיר כי מטרת התקיפה הייתה כלי נשק מאיראן שהיו אמורים להגיע אל ארגון הטרור חיזבאללה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגעי התקיפה על פי סוכנות הידיעות SANA (צילום: AP)

 

רוסיה הביעה זעם רב על התקיפה וטענה שהיא סיכנה מטוסים אזרחיים, דבר שגרם להחרפה גדולה יותר של המשבר הדיפלומטי בין ירושלים למוסקבה, משבר שרק הולך וגדל מאז שטילי נ"מ סורים הפילו מטוס רוסי בעת תקיפה שיוחסה לישראל.

 

רגעי התקיפה על פי סוכנות הידיעות SANA (צילום: AP)

על פי סוכנות הידיעות, הבכיר הישראלי טען שחיל האוויר תקף שלושה יעדים שונים בלילה שבין שלישי לרביעי. המטרות, לדבריו, היו מחסני תחמושת שאליהם נשלחים כלי נשק איראנים כאשר היעד הסופי שלהם הוא דרום לבנון. במהלך התקיפה, מטוסי חיל האוויר השמידו סוללת נ"מ סורית, סיפר אותו גורם בכיר.

 

רגעי התקיפה על פי סוכנות הידיעות SANA (צילום: AP)

 

הבכיר אף חשף כי איראן פועלת במרחק של כ-50 מייל מגבול ישראל, בניגוד להבטחה הרוסית לפיה כוחות איראנים יורחקו מהאזור. דובר משרד ההגנה הרוסי, איגור קונשנקוב, סיפר היום כי "ששה מטוסי F-16 ישראלים תקפו, לא במקרה, כאשר שני מטוסים אזרחים עמדו לנחות, אחד בביירות והשני בדמשק". שר התחבורה הלבנוני, יוסף פאניאס, אישר את הידיעה וסיפר כי בכוונת הממשלה במדינתו לפנות אל מועצת הביטחון של האו"ם.

"כוח הנ"מ הסורי יירט 14 מתוך 16 הטילים שנורו כאשר השניים הנוספים פגעו במטרה צבאית במרחק של ארבעה מייל מערבית מהעיר דמשק. שלושה חיילים סורים נפגעו", אמר קונשנקוב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE