הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנת 2018 הייתה שנת שיא לעסקי הקנאביס בארצות ובעולם, וזו רק ההתחלה
בכל העולם נשמעים עוד ועוד קולות שקוראים ללגליזציה של מריחואנה, בין אם לשימושים רפואיים או לפנאי. בשנה החולפת גלגל השוק 10 מיליארד דולר, וכלכלנים צופים שבשנה הקרובה הוא יגלגל לא פחות מ-16 מיליארד דולר

השנה האחרונה הייתה שנה טובה לשוק המריחואנה החוקית ברחבי העולם, כאשר הצמח שהפך לחוקי במדינות רבות - בין אם לשימוש רפואי או לשימושי פנאי - נכנס יותר יותר לתרבות הצריכה המיינסטרימית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אפילו קוקה קולה שוקלת להצטרף לגל המריחואנה החוקית. צמחי קנאביס

קליפורניה הפכה השנה לשוק הקנאביס החוקי הגדול בארצות ברית, בעוד שיוטה ואוקלהומה אישרו את השימוש במריחואנה רפואית. במקביל, קנדה נמצאת בהליכים ללגליזציה רחבה, ובית המשפט העליון של מקסיקו הכריע כי גם היא יכולה להצטרף לגל הלגליזציה העולמית.

רשויות התרופות בארצות הברית אישרו השנה לראשונה טיפול רפואי מבוסס מריחואנה לילדים שסובלים מסוגים שונים של אפליפסיה, ומיליארדי דולרים נכנסו כהשקעה לחברות המריחואנה.

אפילו חברות ענק כמו קוקה קולה הודיעו כי הן שוקלות להצטרף לחגיגה.

"אני עובד על זה במשך עשורים, ובשנה הזאת, התנועה פרצה", אמר חבר הקונגרס ארל בלומנאואר, דמוקרט מאורגון שפועל כדי להפוך את האיסור הפדרלי על קנאביס. "ברור לאן המגמה תמשיך". ואכן, צפוי שהמגמה שצברה תאוצה השנה תמשיך בדרך הזאת גם ב-2019.

בינתיים, לוקסמבורג שואפת להיות המדינה הראשונה באירופה שתתיר שימוש במריחואנה לצרכי פנאי, ודרום אפריקה פועלת גם בכיוון. ביום שלישי אישרה תאילנד שימוש במריחואנה רפואית לצרכים רפואיים, ומדינות שונות באסיה הולכות בדרכה של קוריאה הדרומית לאשר את רכיב ה-CBD שבפרחי הקנאביס. מדובר ברכיב שאינו פסיכואקטיבי, ונעשה בו שימוש לצרכים רפואיים שונים.

"זה לא רק בארצות הברית עכשיו. זה מתפשט", אמר בן קורן, מנכ"ל Green Bits מסן חוזה, קליפורניה, שמפתחת תוכנות לחנויות ועסקים בתחום הקנאביס.

 

תעשייה שמגלגלת 10.4 מיליארד דולר בשנה

החברה של קורן היא רק אחת מכל החברות שפורחות עם צמיחת התעשייה. הוא הקים את החברה בשנת 2014 יחד עם שניים מחבריו. כיום, כארבע שנים אחרי, החברה מונה 85 עובדים, והיא מסייעת ליותר מאלף עסקי קנאביס ברחבי ארצות הברית לגלגל מסחר בשווי של יותר מ-2.5 מיליארד דולר. החברה פוזלת לשוק הבינלאומי ושוקלת להתרחב מעבר לים בשנת 2020.

תעשיית המריחואנה הרפואית גלגלה השנה 10.4 מיליארד דולר בארצות הברית, והעסיקה יותר מרבע מיליון בני אדם שדאגו לצמחי הקנאביס. כך עולה מנתוני New Frontier Data, סוכנות מחקר ומידע לשוק הקנאביס. בנוסף, שוק הקנאביס מעסיק עוד עובדים רבים שלא מגיעים במגע ישיר עם הצמחים.

המשקיעים הזרימו במהלך השנה עשרה מיליארד דולרים לשוק הקנאביס בצפון אמריקה - פי שניים משלוש השנים שקדמו לה גם יחד, ונראה שבשנה הבאה, ההשקעות בשוק יגיעו ל-16 מיליארד דולר.

"המשקיעים הופכים להיות כבדים יותר כאשר זה מגיע לתחום הזה, מכיוון שעד לפני כמה שנים, אם היית משקיע בקנאביס, היית רק יכול לקוות לראות קצת מהכסף חזרה".

תמונת המצב בארצות הברית די ברורה כיום - קרוב לשני שלישים מהמדינות אישרו לגליזציה, לפחות למריחואנה רפואית. בחודש נובמבר החליטו הבוחרים להפוך את מישיגן למדינה העשירית להתיר מריחואנה לשימוש פנאי. בינתיים, המושלים של ניו יורק וניו ג'רזי פועלים כדי לקדם לגליזציה גם בשטחם. בפנסילבניה ובאילינוי פועלים המחוקקים כדי להרחיב את הלגליזציה. "בואו נתיר את שימוש הפנאי הבוגר במריחואנה פעם אחת ולתמיד", אמר מושל ניו יורק אנדרו קואומו בשבוע שעבר.

 

"בואו נתיר את השימוש אחת ולתמיד". מושל ניו יורק אנדרו קואומו

בנברסקה, החלו הרשויות בעבודת מטה כדי לאפשר משאל עם בנושא לגליזציה של קנאביס במהלך הבחירות של שנת 2020. נברסקה חולקת גבול עם קולורדו, אחת משתי המדינות הראשונות להתיר מריחואנה לשימושי פנאי, ועם אייווה, שהחלה לאחרונה דווקא לצמצם את תכנית המריחואנה הרפואית.

"הגישות משתנות ומתפתחות באופן תדיר. אני יודע שהיחס שלי לנושא השתנה גם כן", אמר הסנטור הדמוקרטי אדם מורפלד מנברסקה, "כשראיתי את היתרונות הרפואיים ואת היישום של מדינות אחרות.. זה שכנע אותי שלא מדובר בסם המסוכן שעשו ממנו".

למרות ההצלחה הרבה, שוק המריחואנה החוקית בארצות הברית ממשיך להיפגע בשל השוק השחור הפורח מחד, ובשל החוקים הפדרליים שמתייחסים למריחואנה כאילו היה הרואין, מנגד.

המוסדות הכלכליים מתייחסים בחשדנות לתחום הקנאביס, ועד לא מזמן, היה זה קשה עבור משקיעים להזרים כספים לשוק המריחואנה.

החוק הפדרלי לא מאפשר לנקות את ההוצאות העסקיות של חברות הקנאביס מהמיסים, והם נתקלים גם בבעיות למצוא ביטוח ונכסים לפעילות העסקית שלהם.

"עד שתהיה לגליזציה פדרלית, אנחנו הולכים להישאר עם זה ככה", אמר מארק פרס, עורך דין מניו ג'רזי שמסייע לעסקי קנאביס.

בתחילת השנה, ספגה התעשייה מכה קשה מכיוונו של שר המשפטים ג'ף סשנס, שביטל את ההגנה שקיבלו עסקי הקנאביס מתוקף חוקי המדינות כנגד תביעות סמים פדרליות. בסופו של דבר, לצעד הזה הייתה השפעה קטנה מכיוון שהתובעים הפדרלים עצמם לא הביעו נכונות גדולה לרדוף אחר העסקים החוקיים.

לאחר שהדמוקרטים תפסו את רוב הקונגרס בבחירות בנובמבר, הם מתכננים לנצל את הבית כדי להעביר חקיקה שתקל על האיסורים הפדרליים על תעשיית המריחואנה החוקית בלי שיצטרכו למחוק את הסם מרשימת הסמים המסוכנים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE