הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בנק מורגן סטנלי נקנס ב-10 מיליון דולר בשל חשש להלבנת כספים
הרשויות טוענות כי במשך תקופה של יותר מחמש שנים, אגף ההשקעות של הבנק לא עמד בדרישות המעקב אחר כספים, שנועדו למנוע הלבנת הון. הקנס ניתן במסגרת הסדר טיעון בו הבנק לא הודה או הכחיש את המעשים המיוחסים לו

הרשות הרגולטורית של תעשיית הפיננסים קנסה את יחידת ההשקעות של בנק מורגן סטנלי בעשרה מיליון דולרים בשל אי ציות לכללים שנועדו למנוע הלבנת הון. על פי הרשות, ההפרות התרחשו במשך יותר מחמש שנים, בין ינואר 2011 לאפריל 2016.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא עמד בדרישות הרגולטור. בנק מורגן סטנלי (צילום: Shutterstock)

הנהלת מורגן סטנלי הסכימה לקנס כחלק מהסדר בו היא נמנעה מלהודות או להכחיש את הטענות נגד הבנק. "אנחנו שמחים לפתור את הנושא הזה מלפני כמה שנים", הודיע הבנק.

חוקי הרשות דורשים כי הברוקרים יפעלו לפי הליכים ומדיניות שנועדו להתאים לחוק הפדרלי שנועד לאתר ולמנוע הלבנת כספים.

מערכות המעקב של הבנק לא קיבלו מידע חשוב ממערכות אחרות של הבנק, כך לטענת הרשות. הפער הזה פגע ביכולת של מורגן סטנלי לבחון עשרות מיליוני דולרים של העברות ושל כספים זרים. עוד טוענת הרשות, כי העסקאות האלה כוללות בין השאר העברות כספים עם מדינות שבהן יש סיכון גבוה של הלבנת הון.

בשנת 2015, הבנק העסיק יועץ חיצוני כדי לבחון את יכולת המעקב של המערכת הפנימית מורגן סטנלי בהתאם להסדר הפשרה. הבנק לא תיקן אף אחד מהבעיות שהתגלו עד פברואר 2017.

הבנק כשל בין השאר "לעקוב באופן אחראי" אחר הפקדות של 2.7 מיליארד דולר במניות קטנות בין השנים 2011 ו-2013. ניירות ערך כאלה, (penny stocks), מהווים מוקד משיכה לרמאים שמעלים באופן כוזב את ערך המניות. מדובר בעבירה שנתפסת כהלבנת כספים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE