הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משטרת לוס אנג'לס נתבעת על אפליה גזעית... בידי שוטרים לבנים
ב-2016 ירו חמישה שוטרים בבני זוג שנרדמו במכונית פועלת, הדהירו רכבם לתוך הניידות ושלחו ידם לנשק חצי-אוטומטי כשהתעוררו. הם פוטרו והסמלים שאת פקודותיהם מילאו לא. הם לבנים, הסמלים היספאנים

חמישה שוטרים לשעבר מתחנת אינגלווד של משטרת לוס אנג'לס, שפוטרו לאחר שירו למוות בזוג שישב במכונית, הגישו תביעה נגד העיר בטענה שפוטרו משום שהם לבנים. עורך דינם, זוריק מורדיאן, טוען כי במהלך האירוע מילאו החמישה - שון רידי, ריצ'ארד פארסלה, מייקל ג'יין, אנדרו כהן וג'ייסון קנטרל - אחר הוראותיהם של שני סמלים היספאניים מנוסים מהם בזירה, שעודם משרתים במשטרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בני משפחתה של קישה מייקל, שנהרגה בתקרית, בעצרת זיכרון באתר הירי. למה מענישים רק את החפ"שים? (צילום: ג'נארו מולינה, לוס אנג'לס טיימס)

 

"השאלה שלי היא מדוע המפקדים בזירה ... עודם משרתים במשטרה וחמישה שוטרים צעירים ולבנים, שהיו בסכנה ופעלו בהתאם לפקודות שניתנו להם, הם שפוטרו", אמר מורדיאן. עורך הדין של החמישה סיפק ללוס אנג'לס טיימס העתק של כתב התביעה, שהוגש ביום שישי שעבר.

התקרית, שאירעה בפברואר 2016, החלה כאשר השוטרים הגיבו לקריאה על אנשים ללא הכרה במכונית שמנועה פועל באמצע הרחוב. השוטרים מצאו את מרקינטן סנדלין ואת קישה מייקל כשהם לא מגיבים. השוטרים ראו אקדח חצי-אוטומטי בחיקה של האישה.

במהלך 40 הדקות הבאות לערך, ניסו השוטרים להעיר את בני הזוג. אחד משני השוטרים הראשונים שהגיעו למקום נקש על חלון הנהג. סמל הגיע לזירה והורה להם לבדוק את הדלתות - כולן היו נעולות. עוד שלושה קצינים וסמל נוסף, חבר ימ"מ בעל ותק של 17 שנה במשטרה, הגיעו לזירה זמן קצר לאחר מכן.

חלק מן השוטרים ניסו לצעוק פקודות. הסמל האחר, שהפך למפקד האירוע, הורה לאחד השוטרים להדליק את פנסי רכבו וצופרו כדי לראות אם הדבר יעיר את הזוג. לאחר מכן צווה השוטר לדחוק את הרכב קלות ברכב הסיור שלו. בסופו של דבר בני הזוג התעוררו, על פי כתב התביעה. בינתיים התלבטו בכירים במשטרה אם להזעיק את היחידה למשימות מיוחדות (SWAT - ראשי תיבות של Special Weapons and Tactics) אל הזירה.

 

דופקים את הלבנים? (צילום: Shutterstock.com)

 

השוטרים ראו את סנדלין מתעורר ראשון, לאחר שמפקד האירוע השתמש במגפון כדי להורות לבני הזוג להרים את ידיהם באוויר. על פי כתב התביעה, סנדלין הסיע את מכונית השברולט שלו לתוך רכב המשטרה שלפניו, ואז העביר להילוך אחורי והתנגש בזה שמאחוריו.

לאחר מכן הושיט סנדלין את ידו לעבר חיקה של האישה שלצידו, דבר שהוביל את פארסלה לירות פעמיים ברובה הציד שהחזיק. סנדלין נפגע מן הירי ומת מאוחר יותר מפצעיו. רגעים ספורים לאחר מכן נפתחה דלת הנוסע שלצד הנהג והאישה שלחה יד לעבר חיקה. כל חמשת השוטרים פתחו באש, ומותה של קישה מייקל הוכרז במקום.

השוטרים הושעו ופוטרו כעבור למעלה משנה. שני הסמלים עדיין עובדים במשטרה. התביעה מגיעה במקביל להוראה שנויה במחלוקת של העירייה לגרוס תיעוד של למעלה ממקרי ירי של שוטרים וחקירות פנימיות אחרות לפני כניסתו לתוקף של חוק מדינה חדש שיאפשר לציבור לראשונה גישה למידע הזה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE