הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נאשמים בחקירת המעורבות הרוסית טוענים כי מולר מחזיק בתמונת עירום כראיה
כך עולה ממסמכים שהגישה לבית המשפט החברה הרוסית קונקורד שמואשמת בפרשה. לא ברור של מי התמונה החושפנית, וכיצד היא קשורה לחקירה. החברה טוענת עוד כי מולר לא מאפשר לה להגן על עצמה לפי החוק

החוקר המיוחד רוברט מולר ואנשי צוות החקירה שלו מחזיקים ב"סלפי עירום" שהגיע לרשותם במהלך חקירת שיתוף הפעולה של קמפיין טראמפ עם רוסיה במהלך המירוץ לנשיאות בשנת 2016.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחזיק בתמונת עירום כחלק מחומרי החקירה. התובע המיוחד רוברט מולר

פרט המידע המסקרן הזה התגלה במסגרת מסמכים שהגישה אתמול (חמישי) לבית המשפט "קונקורד ניהול וייעוץ", חברת עורכי דין רוסית שהשתרבבה לחקירת הצוות המיוחד.

"האם הדרך שבה הושג הסלפי הזה עשוי לפגוע בביטחון הלאומי של ארצות הברית?", שאל עורך הדין אריק דובליאר במסמכים שנועדו למנוע את חשיפת הראיה ואת השימוש בה.

בשלב זה עדיין לא ברור מי מצולם בתמונה החושפנית, או כיצד היא הגיעה לידיהם של אנשי צוות החקירה המיוחד.

בכתבי בית המשפט שהגישה החברה היא מתחה ביקורת על החקירה שמתנהלת, וטענה כי מדובר ב"תיק שכנוע עצמי הראשון מסוגו". עוד טענה החברה כי מולר מנסה "למחוק את זכותה של קונקורד להגן על עצמה".

"מאז שהחוקר המיוחד מולר הצליח עם זה כבר פעם אחת, ההתנגדות שלנו לא תישא פרי, אך למרות זאת אנחנו חייבים להתנגד לכך גם בשם קונקורד וגם בשל כל שאר הנאשמים על ידי החוקר המיוחד שמאמין כי חוקי ארצות הברית לא חלים על ההרפתקה שלו", טענה החברה.

עו"ד דובליאר המשיך עוד וטען כי מולר לא מאפשר להגנה של החברה לעיין ב"מיליוני מסמכים לא סודיים" שהוא מחזיק ברשותו, וכי הוא פועל בסודיות מוחלטת בניגוד "לדרך שבה מתנהלים תיקים פליליים בארצות הברית".

 

גם הוא מותח ביקורת על מולר, מן הצד השני. הנשיא דונלד טראמפ

עורך הדין מתח ביקורת על הידע המשפטי של מולר תוך שהוא מצטט שני תיקים אחרים שרלוונטיים למקרה, לפי דעתו. "סטודנט למשפטים בשנה א' ישאל איך [אחד התיקים האלה] מסייע לתובע המיוחד במקרה הזה", כתב. "אחר כך, הוא פונה אל תיק אחר רק כדי להראות פרשות דומות, אבל יכול להיות שהוא סתם יורה באוויר?"

למרות הביקורות הקשות שהטיח עורך הדין של החברה הרוסית, נראה שצוות התביעה המיוחד של רוברט מולר מגיע להישגים. לפני כשבועיים פורסם כי אמנם החקירה עלתה למשלם המסים האמריקני מעט יותר מ-25 מיליון דולר ב-16 חודשי פעולתה הראשונים, אך היא הכניסה לקופת המדינה הרבה יותר מכך.

מאז תחילת החקירה במאי 2017, חקירת השאלה אם רוסיה היתה קשורה לקמפיין טראמפ לנשיאות הניבה עד כה למעלה ממאה אישומים פליליים. על אף שהחקירה עולה ביוקר, היא למעשה כבר החזירה את עלותה ואף הניבה רווח של כמעט מאה אחוזים. איך? זוכרים את מאה האישומים? חלקם מלווים בקנסות כבדים - עד 48 מיליון שהממשל הפדרלי כבר הכניס בקנסות והחרמות בתוצאה מהעלמות המס שהתגלו במהלך החקירה.

 

יכניס יותר מ-40 מיליון דולר לקופת המדינה. פול מנאפורט

פול מנאפורט, מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר, נידון לעונש מאסר בעוון קשירת קשר ושיבוש הליכים בספטמבר. כחלק מעסקת הטיעון שלו, הסכים מנאפורט להיפרד מסכום שמוערך ב-42 עד 46 מיליון דולר, כולל כ-22 מיליון בנדל"ן. במהלך התיק התברר כיצד העלים מנאפורט מס בשווי 15 מיליון דולר כשסייע להלבין 60 מיליון דולר בכסף רוסי ואוקראיני. מנאפורט הפר על פי התביעה את תנאי עסקת הטיעון שלו בכך שדיווח באמצעות עורך דינו לבית הלבן על תוכן שיתוף הפעולה שלו, והוא עשוי לעמוד בפני אישומים נוספים.

עורך דינו האישי לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, בעבירות פיננסיות כולל תשלום דמי שתיקה לכוכבת פורנו (סטורמי דניאלס) ולדוגמנית עירום בפלייבוי (קארן מקדוגל) - לטענתו ועל פי עדויות שבידי התביעה, בהוראתו הישירה של הנשיא. כהן הסכים לשלם 1.4 מיליון דולר במסים שהועלמו, למסור נכסים בסך 500 אלף דולר, ולשלם עוד מאה אלף דולר כקנס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE