הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עמוס עוז הלך לעולמו בגיל 79
אחד מענקי הספרות העברית בכל הזמנים נפטר בשנתו לאחר מאבק בסרטן. ספריו תורגמו ליותר מארבעים שפות והוא הוזכר תכופות כמועמד לפרס נובל לספרות. הנשיא ריבלין: "נוח בשלום יקירנו עמוס. נעמת לנו מאוד"

הסופר המוערך וזוכה פרס ישראל עמוס עוז הלך הבוקר (שישי) לעולמו בביתו שבתל אביב. בתו, פניה עוז-זלצברגר, צייצה שעוז נפטר בשנתו לאחר מאבק קצר במחלת הסרטן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עמוס עוז, 1939-2018 (צילום: ניו יורק טיימס)

עוז, בן 79 במותו, נחשב לאחד הסופרים הישראליים הקאנוניים בשנים האחרונות ובכלל. במהלך הקריירה שהתפרסה על פני עשרות שנים כתב כמה מהיצירות העבריות המפורסמות ביותר, בהן "מיכאל שלי", "ארצות התן", "מנוחה נכונה", "הבשורה על פי יהודה" ועוד רבות. הספר המפורסם ביותר שלו הוא "סיפור על אהבה וחושך", רומן אוטוביוגרפי רחב יריעה שעובד לסרט על ידי השחקנית ילידת ישראל נטלי פורטמן, שגם שיחקה בו את דמותה של אמו של עוז.

עוז זכה להכרה והערכה בין-לאומית ויצירותיו תורגמו ליותר מארבעים שפות. הוא זכה בעשרות פרסים ואותות בארץ ובעולם ותכופות הוזכר כמועמד אפשרי לזכיה בפרס נובל לספרות. במקביל לעבודתו הספרותית היה עוז פעיל פוליטי ואיש שמאל שפעל לקידום השלום וסיום הכיבוש הישראלי בשטחים, זאת על אף שנולד למשפחה שהייתה מעמודי התווך של המחנה הרוויזיוניסטי בתחילת המאה.

הנשיא הישראלי רובי ריבלין ספד לו בטוויטר: "סיפור על אהבה ואור ועכשיו, חושך גדול. עצב יורד עלינו עם כניסתה של השבת. נפיל ספרותי. תפארת יוצרינו. ענק רוח. נוח בשלום יקירנו עמוס. נעמת לנו מאוד".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE