הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: נעצר החשוד ברצח השוטר בניומן
גוסטבו פרז אריאגה, מהגר בלתי חוקי ממקסיקו, נעצר בתום מצוד נרחב בן יומיים באזור בייקרספילד שצפון המדינה. במסיבת עיתונאים אמוציונלית מסר שריף המחוז: "בטחון הגבולות הולך יד ביד עם בטחון לאומי ועם בטחון הקהילות שלנו"

כוחות הבטחון בקליפורניה עצרו לפני זמן קצר את המהגר שחשוד ברצח השוטר רוניל סינג ביום רביעי האחרון. משרד השריף במחוז סטניסלאוס אישר בצהרים (שישי) כי גוסטבו פרז-אריאגה, מהגר בלתי חוקי ממקסיקו, נעצר סמוך לבייקרספילד, כ-280 מייל דרום-מזרחית לניומן, שם בוצע הירי. במסיבת עיתונאים דרמטית השתתף גם אחיו של סינג שפרץ בבכי במהלך דברי השריף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הותיר אלמנה עם תינוק בן פחות מחצי שנה. רוניל סינג (צילום: משרד השריף, מחוז סטניסלאוס)

סינג נורה לאחר שעצר את אריאגה לבדיקת אלכוהול. בין השניים התפתח קרב יריות שהסתיים במותו של סינג, שדווח כי נהרג כשניסה להגן על עצמו. סינג הוא יליד האי פיג'י והוא הותיר אחריו אלמנה ותינוק בן חמישה חודשים. הוא התגייס למשטרה בקיץ 2011 ולדברי מפקד משטרת ניומן רנדי ריצ'רדסון, "הוא הגיע למדינה הזו עם מטרה אחת בלבד, והיא לשרת את המדינה".

במסיבת עיתונאים שהתקיימה בשעה 3:00 אחר הצהרים (שעון מזרח), נמסר כי אריאגה נמצא במדינה מספר שנים ועבד בחוות חקלאיות ובמחלבות. מסיבת העיתונאים נערכה על ידי שריף מחוז קרן (Kern), שמסר כי במוקד הדיווחים שפתחה המשטרה התקבלה מאות טיפים. המשטרה סבורה כי למרות שאריאגה חשוד בהשתייכות לכנופיות, הוא אחראי לבדו לרצח השוטר. לדברי השריף, "מדוע אנחנו נותנים מקלט לפושעים? אנחנו צריכים לקיים דיון רחב יותר בסוגיה הזו". השוטר הוסיף כי אף שאין בכוונתו להתייחס לדבריו של הנשיא דונלד טראמפ בנושא בטחון גבולות, "בטחון גבולות הולך יד ביד עם הבטחון הלאומי והולך יד ביד עם בטחון הקהילה שלנו".

בנוסף לאריאגה נעצרו שני אנשים נוספים, אדריאן וירגן ואריק ראזו קירוז, בחשד שסייעו לו לאחר המעשה.

אתמול דיווח שריף מחוז סטניסלאוס שבו בוצע הירי, אדם כריסטיאנסון, כי ברשות המשטרה יש טנדר שככל הנראה שימש את החשוד במהלך הירי בסינג, אולם הרשויות לא תחשופנה את זהותו עד שהיא "תאומת במאז אחוז". בפייסבוק מופיעים חמישה פרופילים שונים שנראים כשייכים לחשוד, ומהם עולה כי מוצאו במדינת קולימה שלחוף האוקיינוס השקט. הוא הגיע לארצות הברית כמהגר לא חוקי.

 

מהגר בלתי חוקי. גוסטבו פרז-אריאגה (צילום מתוך אחד עמודי הפייסבוק שלו)

עוד לפני ששם החשוד הותר הוא נחשד בקשרים עם כנופיית רחוב מקסיקנית-אמריקאית. החשד התעורר בעקבות פרסום תמונה שלו ברשתות החברתיות כשהוא מחזיק אקדח ועל צווארו שרשרת מתכת כבדה. התמונה אושרה כאותנטית על ידי גורמי חקירה. בקעקוע על זרועו הימנית הופיע הכינוי $ur3no$, אשר על פי משטרת מדינת וושינגטון זהו כינוי בספרדית ל "דרומיים" (southerners). על פי מדריך הכנופיות באתר משטרתי, זהו כינוי לקבוצה של כנופיות רחוב שמקורן בדרום קליפורניה שידועות גם בקשריהן לכנופיית הכלא "המאפיה המקסיקנית המוכרת גם כ-La Eme. הכנופיה הואשמה לאחרונה בשורה של עבירות רצח והברחת בני אדם לאורך גבול ארצות הברית-מקסיקו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE