הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת העלייה בשכר המינימום, עסקים בורחים מניו יורק למקומות זולים יותר
ב-1 בינואר יעלה שכר המינימום בעיר, ועשוי להגיע ל-15 דולר עבור עסקים עם 11 עובדים ויותר. האם השינוי יגרום לעליית מחירים?

בעלי עסקים בעיר ניו יורק עלולים להגר החוצה, לניו ג'רזי וקונטיקט, שם עלות העובדים הרבה יותר אטרקטיביים. כך טוענים מומחים לשוק העבודה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גל העזיבה רק הולך ומתגבר לקראת השנה החדשה  (צילום: Shutterstock)

החל מתחילת השנה החדשה בעוד יומיים, שכר המינימום לשעה יעלה מ-13 דולר ל-15 דולרים עבור עסקים עם 11 עובדים או יותר. לעומת זאת, במקומות אחרים, כמו ניו ג'רזי, יעלה שכר המינימום ב-25 סנט בלבד.
שכר המינימום בניו ג'רזי עומד על 8.85 דולר - רק 41 אחוזים מהשכר בתפוח הגדול. שכר המינימום בקונטיקט עומד על 10.10 דולר לשעה.

"העיר ניו יורק מעלה את שכר המינימום באותו זמן שאנחנו שומעים על חנויות רבות שנסגרות בעיר", אמר מייקל זלצמן, מנהל מחקר במכון למדיניות תעסוקה. הוא מציין גם את מספר העסקים שלמעשה מעניקים תעסוקה לעובדים בשכר נמוך. המקומות האלה מהווים במקרים רבים מקפצה אל משרות שדורשות וותק ומעניקות שכר ותנאים טובים יותר.

גל ההגירה השלילית של העיר ניו יורק צובר תאוצה ככל שמתקרבת השנה החדשה. "עוד שנה חדשה מגיעה עם עוד עלייה בשכר, שבעלי העסקים יאלצו לחשוב איך הם מתמודדים איתה", אמר אנדרו ריג'י, מנכ"ל New York City Hospitality Alliance, "בואו נקווה שהלקוחות יהיו מוכנים לשלם יותר כדי לממן את עליית השכר".

במהלך היומיים הקרובים יעלה שכר המינימום בעשרים מדינות וב-23 רשויות עירוניות בכל רחבי המדינה. עליות השכר משתנות ממקום למקום, ובניו יורק הן משתנות גם בהתאם למספר העובדים שיש בכל בית עסק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE