הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ שוחח עם נשיא סין, השניים מאותתים על התקדמות במגעים
לאחר שנחשף גודל ההפסד הכלכלי בעקבות מלחמת הסחר, טראמפ מנסה להרגיע: "העסקה מתקדמת בצורה טובה". הסינים מאותתים שפניהם לשלום, ומקווים להבנה שתועיל לכלכלה העולמית.

הנשיא דונלד טראמפ אמר כי הייתה לו "שיחה ארוכה וטובה מאוד" עם הנשיא הסיני שי ג'ינפינג, וכי האפשרות לחתימת הסכם סחר בין שתי המעצמות מתקדמת יפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ עם מקבילו הסיני שי ג'ינפינג. העסקה בדרך

בעוד שהשבתת הממשלה החלקית נכנסה ליומה השמיני, בלי שום סיום נראה באופק, פרסם הנשיא סדרת ציוצים שתוקפת את המחנה הדמוקרטי ומתייחסת ליחסי המסחר עם סין.

שתי המעצמות מחליפות מהלומות במלחמת הסחר שנמשכת כבר רוב השנה ומזעזעת את בורסות העולם, כאשר הוטלו מכסי מגן על סחורות בשווי של מאות מיליארדי דולרים על ידי שני הצדדים.

טראמפ ושי הסכימו על הפסקת אש במלחמת הסחר, ועיכבו את הטלת המכסים הנוספים למשך 90 ימים, החל מה-1 בדצמבר, בזמן שהם מנהלים משא ומתן על הסכם סחר חדש שישים סוף לסכסוך הזה.

"הייתה לי עכשיו עוד שיחה ארוכה וטובה עם הנשיא שי מסין", כתב אמש (שבת) הנשיא, "העסקה מתקדמת בצורה טובה. אם היא תחתם, היא תהיה מאוד ברורה ותקיף את כל הנושאים, האיזורים ונקודות שבמחלוקת. נעשית התקדמות גדולה!"

גם התקשורת הסינית דיווחה כי שני המנהיגים שוחחו זה עם זה אתמול. היא צוטטה את הנשיא הסיני שאמר כי צוותים משתי המדינות פועלים יחד כדי ליישם את ההבנות שנוצרו עם טראמפ.

"אני מקווה ששני הצוותים ייפגשו בעמק השווה, יעבדו קשה ויחתרו להסכם שיועיל לשני הצדדים ולעולם בהקדם האפשרי", אמר שי.

 

מקווה ששני הצדדים יגיעו לעמק השווה. נשיא סין

משרד החוץ הסיני הודיע היום כי אמנם היחסים בין שתי המדינות עברו סערות בעבר, אך הקשרים האלה חשובים לכלכלה של שתי המעצמות ועבור יציבות הכלכלה העולמית.

דובר המשרד לו קאנג אמר כי קשרי סין-ארה"ב נמצאים "בנקודת התחלה חדשה היסטורית", וכי על שני הצדדים לכבד את הריבונות, הביטחון והפיתוח של הצד השני.

"שני הצדדים צריכים לדבוק בהיגיון ובאובייקטיביות כלפי הצד הכוונות האסטרטגיות של הצד השני. הם צריכים גם לחזק את התקשורת ולקדם את האמון ההדדי כדי למנוע טעות אסטרטגית", אמר קאנג.

בימים האחרונים נחשף גודל ההפסד הכלכלי של שתי מעצמות הענק בעקבות מלחמת הסחר. כלכלנים אמריקניים מעריכים כי שתי המדינות הפסידו קרוב לשלושה מיליארד דולר כל אחד.

 

ארצות הברית וסין הפסידו 3 מיליארד דולר כל אחד בשל מלחמת הסחר

על פי משרד החקלאות האמריקאי, בעשרת החודשים הראשונים של 2018 נרשמה ירידה של 42% בכמות משלוחי הייצוא לסין. מדובר הפסדי ענק לכלכלה, ואליהם צריך להוסיף את כספי הסיוע הממשלתיים שמחולקים לנפגעים הגדולים של מלחמת הסחר, החקלאים.

לאחרונה נחשף כי מלחמת הסחר גרמה לחברות הטכנולוגיה להוציא מיליארד דולר יותר על חלקי חילוף שונים מתוצרת סין, דבר שככל הנראה יתורגם להתייקרות משמעותית במוצרים החל מהשנה הבאה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE